Vērtējums:
Publicēts: 15.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Cilvēka pašapziņa, pašcieņa un pašvērtējums', 1.
  • Referāts 'Cilvēka pašapziņa, pašcieņa un pašvērtējums', 2.
  • Referāts 'Cilvēka pašapziņa, pašcieņa un pašvērtējums', 3.
  • Referāts 'Cilvēka pašapziņa, pašcieņa un pašvērtējums', 4.
  • Referāts 'Cilvēka pašapziņa, pašcieņa un pašvērtējums', 5.
  • Referāts 'Cilvēka pašapziņa, pašcieņa un pašvērtējums', 6.
  • Referāts 'Cilvēka pašapziņa, pašcieņa un pašvērtējums', 7.
  • Referāts 'Cilvēka pašapziņa, pašcieņa un pašvērtējums', 8.
  • Referāts 'Cilvēka pašapziņa, pašcieņa un pašvērtējums', 9.
  • Referāts 'Cilvēka pašapziņa, pašcieņa un pašvērtējums', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    1
  Pašvērtējums un pašcieņa    2
  Pašcieņas izpausmes uzvedībā un saskarsmē    3
  Pašapziņa    4
  Pašapziņas attīstība    5
  Pielikums    6
Darba fragmentsAizvērt

Pašapziņas attīstība
Cilvēka pašapziņas veidošanās sākas agrā bērnībā un noris visa mūža garumā. Līdz divu gadu vecumam bērnam nepiemīt pašapziņa – bieži vien viņš sevi neatpazīst ne spogulī, ne fotogrāfijās. Es – tēla veidošanās sākas no 2 gadu vecuma. Laika posmā no diviem līdz trīs gadiem bērns iemācās vietniekvārdu “es”. Ja bērns saka: “Es pats”, ir skaidrs, ka sācies pašapziņas veidošanās process. Šajā vecumā bērnam sāk apzināties ķermeņa ārējās pazīmes, novērtēt sejas vaibstus, kā arī sāk iezīmēties dzimumatšķirību novērtējums.
Laika posms no trīs līdz sešiem gadiem ir nozīmīgs posms pašapziņas attīstībā. Šajā vecumā bērns nonāk saskarsmē un attiecībās ar citiem vienaudžiem un viņu galvenā nodarbošanās ir lomu spēle. Spēļu gaitā bērns sāk izvērtēt savas spējas, salīdzināt sevi ar spēles partneriem. Šajā laika posmā bērns mācās apzināties sevi kā indivīdu un izzināt apkārtējos cilvēkus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants