Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.05.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Es-koncepcija', 1.
  • Eseja 'Es-koncepcija', 2.
  • Eseja 'Es-koncepcija', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Spēles vecuma uzdevums ir aktīvas iniciatīvas attīstība un tajā pašā laikā piedzīvot vainas sajūtas un morālo atbildību par savām vēlmēm.
Papildus klīniskajiem pētījumiem E. Ēriksons veica lauka etnogrāfiskos pētījumus par bērnu audzināšanu divās indiešu ciltīs un salīdzināja tos ar bērnu izglītību Amerikas pilsētās. Kā jau minēts, viņš konstatēja, ka katrai kultūrai ir savs īpašs mātes stils, ko katra māte uztver kā vienīgo pareizo. Tomēr, kā uzsvēra E. Ēriksons, mātes stilu vienmēr nosaka tas, ko sociālā grupa, kurai viņš pieder - cilts, klase vai kastu, no bērna nākotnē sagaidīs.
Pēc E. Ēriksona domām, katram attīstības posmam ir savas raksturīgās cerības uz konkrētu sabiedrību, ko indivīds var pamatot vai nepamatot, un tad viņš ir vai nu iekļauts sabiedrībā, vai arī viņu noraida. Šie E. Ēriksona apsvērumi veidoja pamatu divām svarīgākajām koncepcijām - “grupas identitāte” un “ego-identitāte”. Grupas identitāte veidojas tāpēc, ka no pirmās dzīves dienas bērna audzināšana ir vērsta uz viņu iekļaušanu šajā sociālajā grupā, veidojot šai grupai raksturīgu attieksmi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants