Vērtējums:
Publicēts: 09.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Primārais pētījums', 1.
  • Konspekts 'Primārais pētījums', 2.
  • Konspekts 'Primārais pētījums', 3.
  • Konspekts 'Primārais pētījums', 4.
  • Konspekts 'Primārais pētījums', 5.
  • Konspekts 'Primārais pētījums', 6.
  • Konspekts 'Primārais pētījums', 7.
  • Konspekts 'Primārais pētījums', 8.
  • Konspekts 'Primārais pētījums', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Jēdziena “Primārais pētijums” raksturojums    4
1.1.  Primara pētijuma veidi un instrumenti    4
1.2.  Primara pētījuma plusi un minusi    5
2.  Primāra pētījuma bāzes tipi    7
2.1.  Jēdziena “Kvalitatīvais pētijums” raksturojums    7
2.2.  Jēdziena “Kvantativais pētijums” raksturojums    7
  Nobeigums    8
  Izmantotās literatūras saraksts    9
Darba fragmentsAizvērt

1.1 Primāra pētījuma veidi un instrumenti

Primārais pētījums iekļauj sevī oriģinālu, tieši par produktu vai tirgu, datu vākšanu. Primārie pētījuma dati – ir dati kuras nekad nebija iepriekš. Ta sir izstradāts lai atbildēt uz konkretiem jautājumiem, piemēram:
Kada klientu proporcija doma ka klientu servisa līmenis ir labs vai izcils?
Ko klienti doma par populāra produkta jaunu versiju?

Lai savākt primārus datus, biznesam jāveic lauku pētījumu. Un ta gālvenie metodi ir:
Personāla intervija – intervetaji aptauj cilvēkus uz ielās vai pie durvja sliekšņa.
Telefona intervijas – jautājumi līdzigi ar personālas intervijas jautājumiem, bet bieži vien īsaki.
Interneta aptaujas – e-pasta vai interneta izmantošana. Tas kļūst arvien populārakais veids informācijas saņemšanai, tāpēc ka tas ir lētāks neka personāla un telefona intervijas.
Anketa aptaujas – anketas sūtitas pa pastu (piemēram klienta atgriezeniskas saites forma, nosūtītā cilvēkiem, kuri nesen nopirka produktu vai izmantoja pakalpojumu).
Fokus-grupas/noņēmēja grupas – neliela cilvēku grupa atikas ar “palīgu”, kurš jauta viņus izpētīt produktu un pēc tam uzdod detalizetos jautājumus. Šo metodi bieži izmanto kad bizness plano ievest jaunu produktu vai firmas nozīmi.
Vairākumā nav iespējāms uzdot visus biznesa interesejošus jautājumus, pastāvošiem vai potenciāliem klientiem. Tādēļ primārais pētījums izmanto apskatus un priekšzīmes, lai iegūt patiesu rezultātu.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants