Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.06.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 1.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 2.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 3.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 4.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 5.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 6.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 7.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 8.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 9.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 10.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 11.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 12.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 13.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 14.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 15.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 16.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 17.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 18.
  • Prezentācija 'Slimības - alālija un aleksija', 19.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās logopēdijā tiek lietota V. A. Kovšikova alālijas klasifikācija, saskaņojas ar kuru izdala:
Ekspresīvo (motoro) alāliju;
Impresīvo (sensoro) alāliju;
Samaisīto alāliju ( sensoro vai motoro alāliju ar dominējošo impresīvo vai ekspresīvo runas attīstības traucējumu).

В настоящее время в логопедии пользуется классификация алалии по В.А. Ковшикову, согласно которой выделяют:
экспрессивную (моторную) алалию
импрессивную (сенсорную) алалию
смешанную (сенсомоторную или мотосенсорную алалию с преобладанием нарушения развития импрессивной или экспрессивной речи)

Alālija. Valodas un kustību saikne.
Alālija ir valodas attīstības traucējums runas zonu organiska bojājuma rezultātā, kas iegūts grūtniecības vai bērna agrīnās attīstības vecumā (nosacīti līdz 3 gadiem).Nav būtiskas neiroloģiskas simptomātikas, bet ir raksturīga vispārējo kustību attīstības kavēšanās:
•Vēlāk sāk noturēt galvu, sēdēt, stāvēt
•Vēlāk sāk rāpot, skraidīt, lekt
•Neaktīvi manipulē ar rotaļlietām, sīkiem priekšmetiem
•Vēlāk apgūst pašapkalpošanās iemaņas
Ja valodas traucējumi nav smagi, līdz skolas vecumam bērna vispārējo kustību attīstība izlīdzinās. Smagos gadījumos vispārējo kustību aktivitātes izmaiņas ir vērojamas arī skolas vecumā.

Motorikas traucējumi:
•Vispārējā motorika –kustību koordinācijas traucējumi
•Sīkā motorika
•Artikulatorā motorika
•Sejas mīmikas motorika.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants