• Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, analīze Latvijā

     

    Referāts23 Apdrošināšana

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 1.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 2.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 3.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 4.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 5.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 6.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 7.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 8.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 9.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 10.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 11.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 12.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 13.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 14.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 15.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 16.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 17.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 18.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 19.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 20.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 21.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 22.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 23.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 24.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 25.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 26.
  • Referāts 'Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, a', 27.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
  Saīsinājumi    2
1.  Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēma Latvijas Republikā    4
2.  OCTA apdrošināšanas darbība Latvijas Republikā    11
3.  Obligātās civiltiesiskā transportlīdzekļu apdrošināšanas analīze Latvijas Republikā    19
  Secinājumi    26
  Priekšlikumi    27
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    28
Darba fragmentsAizvērt

1. Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēma Latvijas Republikā

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (turpmāk – OCTA) ir valsts reglamentēts un kontrolēts apdrošināšanas veids, kura realizācija ir nodota privātajām apdrošināšanas sabiedrībām. Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēmas pamats ir Latvijas Republikas likums un Ministru kabineta noteikumi.

Apdrošināšanas vēsture

Kā un kur aizsākās apdrošināšana ir grūti precīzi noteikt, taču vēsturnieki saskata apdrošināšanas ideju izpausmes jau senajā Romā un pēcāk feodālā Vācijā. Apdrošināšana, tāda, kādu mēs to pazīstam mūsdienās, aizsākās XVII gadsimta beigās Anglijā.
16. un 17. gadsimtā attīstījās kapteiņu dzīvības apdrošināšana, t.i., dzīvības apdrošināšana gūstā saņemšanas gadījumā. Tāda apdrošināšana izmaksāja tikpat daudz cik kravas pārvadāšanas apdrošināšana: 5% no kravas vērtības.
Pasaules kuģniecības centrā, Londonā, ik dienas tauvojās neskaitāms daudzums kuģu, kuri pēcāk aizpeldēja uz dažādākajiem pasaules nostūriem.
Eiropā sākas jauns modes vilnis, tā bija kafijas dzeršana. 1689.gadā Edvards Loids netālu no dokiem atvēra kafejnīcu ’’Tauer Street’’. Šajā kafejnīcā viņš uzsāka kuģu apdrošināšanu. Pats Loids gan ar to nenodarbojās, viņš iekārtoja atsevišķas telpas, apgādātas ar apdrošināšanai nepieciešamajiem piederumiem un rakstāmlietām. Tādējādi Loids lika pamatus apdrošināšanas kompāniju idejām.
1601. gadā Anglijas Parlamentā izveidoja komisiju strīdu, saistītu ar jūras apdrošināšanas jautājumiem, izšķiršanai. 1680. gadā Anglijā pirmo reizi pasaules vēsturē tiek atvērta apdrošināšanas kompānija, kura apdrošina pret uguns risku. Taču programma, kas paredz naudas atlīdzību fonda dalībnieku atraitnēm tiek apstiprināta 1738.gadā.
20.gs. sākumā cilvēki saskatīja apdrošināšanas biznesa potenciālu un sāka atvērt apdrošināšanas kompānijas, daudzveidojot apdrošināšanas sfēru.

OCTA attīstība Latvijā

Lai Latvijā izveidotu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) sistēmu un nodrošinātu tās darbību valstī saskaņā ar Ministru kabineta 1995.gada 28.novembra noteikumiem nr.369 „Satiksmes biroja nolikums”, 1995.gada 13.decembrī tika nodibināts LR Satiksmes birojs. LR Satiksmes birojs bija valsts institūcija, kas darbojās Finanšu ministrijas pārraudzībā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants