Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.03.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mācīšanās rezultātu formulēšana un izmantošana', 1.
  • Konspekts 'Mācīšanās rezultātu formulēšana un izmantošana', 2.
  • Konspekts 'Mācīšanās rezultātu formulēšana un izmantošana', 3.
  • Konspekts 'Mācīšanās rezultātu formulēšana un izmantošana', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kāda ir atšķirība starp mērķiem, uzdevumiem un mācīšanās rezultātiem?
Gan mērķi, gan uzdevumi raksturo mācībspēka nodomus un tādēļ saistās ar pasniegšanu, ko veic mācībspēks nevis ar mācīšanos, ko veic students. Mērķi parasti raksta no skolotāja viedokļa, lai norādītu vispārējo saturu un virzienu modulim.
Kā uzrakstīt mācīšanās rezultātus?
Blūma taksonomija nebija vienkārši klasifikācija – tas bija mēģinājums organizēt dažādus domāšanas procesus hierarhijā. Šajā hierarhija, katrs līmenis ir atkarīgs no studenta spējas veikt līmeni vai līmeņus, kas ir zem tā. Kad runājam par mācīšanu, Blooms vienmēr atbalstījis, ka mācīšanas un vērtēšanas laikā studentiem ir jāpatur prātā, ka mācīšanās ir process, un ka skolotājam vajadzētu mēģināt iegūt domāšanas procesus no studentiem, lai pārvietotos augšup pa posmiem.
Kā mācīšanās rezultāti saistīti ar mācīšanu un vērtēšanu?
Rakstot mācību rezultātus, ir svarīgi, lai tos varētu novērtēt. Skolotāja uzdevums ir nodrošināt, ka pastāv saskaņošana starp mācību metodēm, novērtēšanas metodēm, vērtēšanas kritēriji un mācību rezultātiem. Skaidrības trūkums šajos posmos ir viens no iemesliem sliktākiem mācību rezultātiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants