Vērtējums:
Publicēts: 25.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Cenu veidošanas specifika', 1.
  • Referāts 'Cenu veidošanas specifika', 2.
  • Referāts 'Cenu veidošanas specifika', 3.
  • Referāts 'Cenu veidošanas specifika', 4.
  • Referāts 'Cenu veidošanas specifika', 5.
  • Referāts 'Cenu veidošanas specifika', 6.
  • Referāts 'Cenu veidošanas specifika', 7.
  • Referāts 'Cenu veidošanas specifika', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Cenu veidošanas specifika

Attīstoties Latvijas ekonomikai, attīstās arī uzņēmējdarbība, pieaug konkurence, mūsu uzņēmējiem ir jākonkurē ne tikai savā starpā, bet arī ar citu valstu uzņēmējiem. Lai gan cena ir tikai viens no faktoriem, kas nosaka patērētāju pirkšanas lēmumu, taču cena ir svarīgs komunikācijas līdzeklis un ļoti svarīga daļa uzņēmuma vispārējā mārketinga stratēģijā. Runājot par cenu veidošanas specifiku, būtībā tiek apspriesta cenu veidošana uzņēmumā. Precīzi noteikta cena – viens no galvenajiem faktoriem, kas nosaka, ka klients pirks preci vai ne, ir būtisks priekšnoteikums veiksmīgai preču un pakalpojumu realizācijai.
Cenu veidošanas būtība. Var izdalīt 5 pamatiemeslus cenu veidošanas lēmumu pielietošanai, tie ir šādi:
1) ar pieprasījumu saistītie iemesli: cenas noteikšana, balstoties uz pieprasījumu,
2) ar tirdzniecību saistītie: tirdzniecības sekmēšana ar cenu reducēšanu, atlaidēm,
3) ar uzņēmumu saistītie iemesli: cenu struktūras izmaiņas, īpaši pieaugošās sagādes un personāla izmaksas, jaunu preču ieviešana,
4) ar konkurenci saistītie: konkurences cenas izmaiņas, jaunu konkurentu iesaistīšanās,
5) ar apkārtējo vidi saistītie iemesli: cenu ietekmējošie likumi, tirdzniecības barjeras (muitas, kvotas).

Autora komentārsAtvērt
Atlants