Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.10.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Galvenās prasības mūsdienu stundai.', 1.
  • Eseja 'Galvenās prasības mūsdienu stundai.', 2.
  • Eseja 'Galvenās prasības mūsdienu stundai.', 3.
  • Eseja 'Galvenās prasības mūsdienu stundai.', 4.
Darba fragmentsAizvērt

. Lai bērni stundā varētu virzīties uz mērķi, viņiem vajadzīgs arī objektīvs vērtējums par viņu stiprajām un vājajām pusēm. Es uzskatu, ka ir vērts paredzēt laiku, lai ar bērniem pārrunātu, ko viņi mācās un ko ir iemācījušies. Tas ir laiks stundā, kad var novērtēt, kā bērnam veicas, atzīt sasniegumus, noteikt vajadzības un parādīt, ka skolotājs šīs vajadzības saprot un ir gatavs palīdzēt. Vēl ir svarīgi mācīt skolēnam novērtēt sevi. Pašvērtējums noder tādēļ, lai ne vien palīdzētu bērniem atklāt to, kas viņiem padodas labi , bet arī ļautu noteikt vājās vietas. Cits skolēnu vērtēšanas aspekts ir mācīšanās procesa novērtējums Ko viņi domā par mācību stundu? Bērni spēj vērtēt subjektīvi, taču balstoties uz pieredzi, ko guvuši no skolotāja un mācībām. Svarīgi ir pārrunāt vērtēšanas kritērijus.
Mūsdienīgā mācību stundā svarīgs ir viss gan vērtēšanas formas, gan mācību metodes un mācīšanās stili. Mācīšanos stundā ietekmē dažādi faktori- vide, motivācija, neatlaidība u.c. Ir svarīgs diferencēts darbs un individuāla pieeja. Skolotājs stundā izmanto dažādas darba organizācijas formas, ievēro stundas struktūru. Tomēr laba stunda nevar būt bez skolotāja un skolēnu savstarpējas sadarbības. Labs skolotājs jau ir gandrīz veiksmīgi novadīta mācību stunda, tad seko pozitīva saskarsme ar skolēniem un skolēnu savstarpējā sadarbība, tikai pēc tam būs viss pārējais.

Atlants