Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.05.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 1.
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 2.
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 3.
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 4.
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 5.
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 6.
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 7.
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 8.
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 9.
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 10.
  • Konspekts 'Cilvēces attīstības cikliskums vēdiskajā literatūrā, sabiedrības kārtas, audzinā', 11.
Darba fragmentsAizvērt

16. Katehizācijas metode
Katehizācijas metode- jautājumu un atbilžu metode, kur ne jautājums, ne atbilde nebija apstrīdama. Atbilstoši mācību metodei tās bieži sauca arī par katehētu skolām. Viens no ievērojamākajiem viduslaiku agrīnā perioda pedagogiem bija Alkuins(735-804), kurš daļu traktātu sarakstījis jautājumu un atbilžu (katehizācijas) veidā.
17. Dvēseli - Dievam, dzīvību - karalim, sirdi - sievietei, godu – sev
Bruņinieku audzināšanas sistēma pastāvēja kā vienīga laicīgās aristokrātijas audzināšanas sistēma. Līdz 7 gadu vecumam zēni atradās tēva mājās. Sasniedzot minēto vecumu, viņus nodeva audzināšanā stāvošā feodāļa ģimenē. Tur līdz 14 g.v. zēns izpildīja pāža pienākumus. No 14-21 gadam izpildīja ieroču nesēja pienākumus, kad sasniedza 21 gadu, tos iesvētīja par bruņiniekiem. Jaunais bruņinieks zvērēja „aizsargāt baznīcu, cīnīties pret negodīgiem, cienīt garīdzniecību, aizsargāt sievietes un nabadzīgos, rūpēties par mieru valstī un nežēlot savas asinis brāļu dēļ”. Sadzīvē bruņniecības devīze bija: ” Dvēseli - Dievam, dzīvību - karalim, sirdi - sievietei, godu – sev”.

18. Viduslaiku ‘’septiņu brīvo mākslu ‘’ pirmsākumi
Pēc Romas sabrukuma izglītību uzturēja Baznīca klosteros. Visvecākās viduslaiku skolas bija klosteru skolas, tās parasti atradās pie klosteriem un pastāvēja daudzus gadsimtus. Klosteru skolas dalījās iekšējā un ārējā. Septiņas brīvās mākslas - tā ir mācību priekšmetu sistēma viduslaiku skolā. Tā dalījās divās daļās – trīvijā (gramatika, dialektika, retorika) un kvadrīvijā (aritmētika, ģeometrija, astronomija, mūzika). Šīs nozares veidoja viduslaiku izglītības pamatu, ar uzsvaru uz to, ka humanitārās zinātnes ir prasmes jeb "darīšanas veidi".

Autora komentārsAtvērt
Atlants