Vērtējums:
Publicēts: 18.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 1.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 2.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 3.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 4.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Atsevišķas firmas produkcijas pieprasījums pilnīgas konkurences apstākļos ir absolūti elastīgs, jo viena no pilnīgas konkurences tirgus pazīmēm ir katras firmas nelielais īpatsvars nozares produktā un līdz ar to atsevišķa firma nespēj ietekmēt tirgus cenu. Firmai tirgus cena ir dots lielums. Tāpēc firma, samazinot cenu par bezgalīgi mazu lielumu varēs bezgalīgi paplašināt savu preču pārdošanu (teorētiski). Bet paaugstinot cenu par bezgalīgi mazu lielumu pieprasījums pēc šīs firmas precēm samazināsies līdz nullei.12
Pilnīgs monopols – nozarē ir tikai viens ražotājs, nav tuvu aizvietotāju, pastāv arī barjeras jaunu firmu iesaistīšanai šai nozarē. Pie šiem nosacījumiem jēdzieni firma un nozare ir identiski, pircējam ir jāpērk dotā prece no monopolista vai jāatsakās no tās, citur to iegādāties nevar. Monopols diktē tirgus cenu. Pieprasījuma monopola apstākļos, monopola analīzē svarīgi izprast atšķirību starp pieprasījuma grafiku pilnīgas konkurences un monopola apstākļos, kā arī no šīm atšķirībām izrietošās sekas. 13
Peļņas motīvs ir pats stiprākais universālais un stabilākais spēks, kas virza visu uzņēmējdarbību. Konkurence spiež firmas sekot peļņas maksimalizācijas mērķiem. Pieņēmums, ka firmas uzvedas tā, it kā tās censtos maksimizēt peļņu ir pareizs, kamēr tas dod iespēju precīzi paredzēt uzvedību. Pieņēmums par peļņas maksimalizāciju ir derīgs, lai izprastu un dotu vispārēju skaidrojumu firmu grupu uzvedībai.14

Atlants