Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.12.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 1.
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 2.
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 3.
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 4.
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Ārējā vide var būt uzņēmumam draudzīga vai arī mazāk draudzīga. Jo vide būs uzņēmumam draudzīgāka, jo uzņēmumam būs lielākas iespējas gūt panākumus. Vispārējā ārējā vide dažādi ietekmē dažādas nozares un uzņēmumus vienas nozares ietvaros, kamēr paši uzņēmumi nespēj ietekmēt ārējās vides izmaiņas. Šo vidi raksturo dažādi faktori:
• Demogrāfiskie- vispusīgi raksturo iedzīvotājus pētāmajā rajonā. Demogrāfiskā stāvokļa izmaiņas ietekmē ikviena uzņēmuma darbaspēku, cilvēku resursus mārketinga stratēģijas, un uzņēmuma izaugsmi.
• Politiskie- spēkā esošā likumdošana būtiski ietekmē uzņēmuma darbību.
• Sociālie un kultūras- nosaka vērtības un ideālus, kā arī citas raksturīgākās iezīmes, kas atšķir dažādas sociālās grupas. Uzņēmumam jāpārzina, gan darbinieku mainīgās prasības, gan to morālās vērtības.
• Makroekonomikas faktori- svarīgākie no tiem ir: IKP pieaugums; aizdevumu likmes; budžeta stāvoklis. Visi makroekonomikas faktori ir savstarpēji saistīti, un būtiski ietekmē gan dažādas nozares, gan uzņēmumus tajās.
• Tehnoloģiskie sasniegumi- tehnoloģijas pieaugumus paver uzņēmumiem plašas iespējas, jo ražošana kļūst arvien automatizētāka, kā rezultātā iespējams daudz ekonomiskāk izmantot resursus.
• Globalizācija-tā paātrina izmaiņas nozaru iekšienē un sakarus starp nozarēm, kas izmanto līdzīgu tehnoloģiju, tā ļauj arī vieglāk atdarināt populārus produktus.
Tomēr, lai uzņēmums spētu gūt panākumus, tā stratēģijai jāatbilst nozares videi vai arī uzņēmumam jāspēj mainīt nozares vidi, izmantojot izvēlēto stratēģiju.

Autora komentārsAtvērt
Atlants