-
Zīmola "Puma" atpazīstamība Latvijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Zīmola vispārīgais raksturojums | 5 |
1.1. | Zīmola jēdziens un būtība | 5 |
1.2. | Zīmola veidošana | 6 |
1.3. | Zīmola pozicionēšana | 8 |
1.4. | Uzņēmuma integrētās mārketinga komunikācijas | 10 |
1.5. | Reklāmas būtība un mērķi | 13 |
2. | Izmantotās pētniecības metodes raksturojums | 16 |
2.1. | Anketēšanas metode | 16 |
2.2. | Anketēšanas priekšrocības un trūkumi | 16 |
3. | Uzņēmuma „Puma” atpazīstamība Latvijā | 18 |
3.1. | Uzņēmuma „Puma” darbības raksturojums | 18 |
3.2. | Anketēšanas rezultāti | 20 |
Secinājumi un priekšlikumi | 26 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 29 | |
Pielikumi | 30 |
Secinājumi un priekšlikumi
1. Zīmoli ir mūsdienu dzīvesveida neatņemama sastāvdaļa.
2. Zīmols ietver attiecības starp produktu un patērētāju, tāpēc zīmola veidošana nozīmē daudz vairāk par uzņēmuma tēla veidošanu.
3. Uzņēmuma likteni jeb dzīvotspēju nosaka tā zīmols un zīmols ir tā lieta, kas patērētājam paliek spilgti atmiņā.
4. Produkta konkurētspējīgās priekšrocības (svarīgums, atšķirība, uzskatāmība, pieejamība, neatkārtojamība), katram uzņēmumam šiem kritērijiem jāatšķiras, lai darbība būtu ilgtspējīga, tiklīdz šie kritēriji sakrīt, uzņēmuma darbībai nav jēgas pastāvēt!
5. Bez uzņēmuma mārketinga komunikācijām viens pats zīmols nevar iztikt, tam vajag virzienu, kas mērķēts uz konkrētu patērētāju grupu.
6. Lai veiksmīgāk pārdotu klientam to , kas tam nepieciešams ir jāpazīst klientus un jāzin to iepriekšējā saskarsmes pieredze, kā arī jāizveido spēcīgas, uzticamas zīmola attiecības ar klientu.
7. Reklāma pievērš ļoti lielu patērētāju uzmanību kāda zīmola iegādē, tā palīdz patērētājam izdarīt izvēli lielajā preču piedāvājumā. Tā ir kā magnēts, kurš pievelk klāt, tā arī ir ar patērētāju, kurš ieraudzījis reklāmu vēlas izmēģināt reklamēto preci.
8. Ļoti aktuāls uz izplatīts ir internets, kas ļauj uzņēmumam viegli komunicēt ar patērētāju, kā arī patērētājam ir liels komforts atrodoties mājās, kur tas var vērot gan iegādāties kaut ko no lielā preču klāsta.
9. Puma nodarbojas ar plašu modes un sporta produktu tirdzniecību, kas vērsts uz plašu patērētāju un klientu tirgu.
10. Ilgtermiņa mērķis ir: nostiprināt savu pozīciju kā vienam no vadošajiem Sportlifestyle uzņēmumiem.
11. Pēc pētnieciskās daļas datu apkopošanas, respondenti iegādājoties sporta apģērbu, lielāko uzmanību akcentē tieši uz zīmola kvalitāti.
12. Lielākoties respondentiem zīmols PUMA asociējas ar sporta apavu tirgošanu.
13. Salīdzinājumā ar savu konkurentu NIKE, abiem šiem zīmoliem piemīt visas labās īpašības un abi ir līdzvērtīgi.
14. Jauniešiem, vecākajai paaudzei, sievietēm un aktīva dzīves stila piekritējiem piestāvētu abu zīmolu produkcija, bet savukārt vīriešiem labāk piestāvētu NIKE zīmola piedāvātā produkcija.
15. Lielākā daļa patērētāju arī uzskata, ka cena ir atbilstoša abu divu zīmolu kvalitātei, tas nav nedz pārāk dārgs nedz arī respondenti būtu gatavi maksāt vairāk par zīmolu.
16. Pēc respondentu domām abi divi zīmoli nav sociāli atbildīgi un neiesaistās publiskos pasākumos, ziedošanā.
17. PUMA un NIKE zīmolu piedāvātās produkcijas cenas ir atbilstošas to kvalitātei un tās arī nav pārāk augstas.
18. 48 % respondentu zina, ka zīmola ražotājvalsts protams ir Vācija, bet ir arī daļa, kura nemaz nezin un nav informēta par to, kur tad atrodas zīmola Puma galvenā ražošanas mītne.
19. Salīdzinot abus zīmolus, to kvalitāte, cena un īpašības ir diezgan līdzīgas, bet piederība sociālajai grupai gan krasi atšķiras. PUMA vairāk asociējas respondentos kā sieviešu izstrādājumi, bet NIKE tieši otrādi vīriešu.
…
Katru dienu mēs lietojam un pērkam daudz un dažādus zīmolus, bet ko mēs par tiem zinām un vai mēs vispār zinām ko apzīmē ar vārdu zīmols. Zīmolu varētu salīdzināt ar cilvēku, jo divu vienādu cilvēku pasaulē neeksistē, tāpat ir arī ar zīmoliem, jo katram uzņēmumam ir savs zīmols ar ko viņš sevi prezentē saviem esošajiem un topošajiem klientiem. Zem zīmola neslēpjas tikai parasts simbols, bet gan identitāte, kvalitāte un vērtība, tās ir īpašības, ar kurām cilvēks neapzinoties uztver zīmolu. Ar zīmolu mūsdienu pasaulē mēs saskaramies ikvienā dzīves jomā – saimniecībā, mākslā, medicīnā, pārtikas ražošanā, apģērbu ražotnē, pat izglītībā. Katru reizi iepērkoties mēs nonākam zīmola izvēles priekšā un reizē mēs nonākam pie secinājuma, ka to izvēli bieži vien nosakām ne jau mēs paši, bet gan tas, cik daudz naudas mums ir makā. Šis naudas faktors izsaka visu, ja mums nav naudas tad mēs nevaram neko izmēģināt, noteikt, saprast, bet ja mums tāda ir liku likām, tad tā ir atslēga durvīm, kas paver vaļā skatu. Līdz ar to mēs nespējam katru zīmolu izbaudīt uz sevis un pārliecināties vai dārgākie zīmoli ir tie labākie vai ari lētākais zīmols spēj apmierināt tik pat labi mūsu vajadzības.