Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.07.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 1.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 2.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 3.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 4.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 5.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 6.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 7.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 8.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 9.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 10.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 11.
  • Konspekts 'Inflācijas ietekme uz autotirgu', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Kopējā situācija auto tirgū Latvijā    3
2.  Interviju rezultāti    4
2.1.  Domenikss pārstāvis    4
2.2.  Lada pārstāvis    4
2.3.  BM Auto pārstāvis    5
3.  Aptaujas rezultāti    6
  Secinājumi    9
  Pielikumi    10
Darba fragmentsAizvērt

1. KOPĒJĀ SITUĀCIJA AUTO TIRGŪ LATVIJĀ
Šogad Latvijā pārdotas 17 239 jaunas automašīnas, kas ir par 37,7% mazāk nekā 2007.gadā, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas apkopotā statistika. Pērn Latvijā bija straujākais jauno automašīnu pirkšanas apjoma kāpums, bet šogad esam vienā no pēdējām vietām Eiropas Savienībā.
Iespēja saņemt kredītu un nopirkt auto bez pirmās iemaksas - tieši tas bija galvenais faktors jauno auto pārdošanas apjoma straujam kāpumam. Pērn Latvijā pārdotas 32 000 jaunu automašīnu. Prognozējot, ka arī šogad pārdošanas apjomi saglabāsies līdzīgi, rūpnīcām pasūtīja daudz lielāku auto skaitu, tomēr šogad pieprasījums pēc jauniem auto ir krities vismaz par trešdaļu.
Jaunu auto pārdošanas dinamikas kāpums un auto pircēju orientācija uz jaunāka izlaiduma automobiļiem kopumā ir notikusi, pateicoties pēdējos gados piedzīvotajam ekonomikas pacēlumam, uzņēmējdarbības apgrozījuma palielinājumam un iedzīvotāju ienākumu pieaugumam. Līdz ar minētajiem procesiem daudz pieejamākus piedāvājumus pircējiem varēja sniegt auto līzinga kompānijas un citas kredītstruktūras, tādējādi veicinot jaunu automobiļu iegādi.
Vēl pirms neilga laika varējām ieiet jebkurā salonā un bez īpašām pūlēm iegādāties jaunu automašīnu. Tagad daļa šo automašīnu nonāk atpakaļ autosalonos, jo cilvēki, nespējot maksāt līzingu, ir spiesti šķirties no auto.
Kaut arī kopējais jauno automašīnu tirdzniecības apjoms ir krities, atsevišķas auto markas pērk vairāk. Piemēram, Nissan apjomi cēlušies par 23%, bet Lada pirktas par 154% vairāk.
Eksperti lēš, ka auto tirgotāju masveida bankroti nav paredzami. Notiek izmaiņas pieprasījumā. Pašreizējais auto pieprasījums varētu saglabāties aptuveni pusgadu, tad atkal pieaugt.

Atlants