-
20. vai 21.gadsimta kultūrvaronis
Bet Brūss tos ņēma un iztiražēja pa visu pasauli, un piedevām vēl krustoja kungfu ar boksu. Tas arī bija nepieļaujams. Skolniekam ir obligāti svēti jāsaglabā izsenās tradīcijas. Nodarbošanās ar cīņas mākslu bija tikai līdzeklis. Ar to palīdzību cilvēks sasniedza svētlaimi - cilvēkmīlestību, patiesīgumu, paklausību un mīlestību pret līdzcilvēkiem. Bet Brūsu Lī sadedzināja visparastākā amerikāņu godkāre, karjeras kaisle, popularitātes vilnis, mīlestība pret dārgām mašīnām un labām lietām.
Tomēr neskatoties uz visu Brūsu Lī var uzskatīt par kultūrvaroni savā jomā un savā laikā. Tas ir austrumu cīņu atklāšana un popularizēšana 20.gs. Savā divdesmit gadu ilgās kinokarjeras laikā Brūss Lī nofilmējās 27 filmās. It kā nav ļoti daudz. Bet cik paliekoša vērtība.
"Viņš bija kas vairāk par zvaigzni, viņš bija filozofs. Viņš mūs iedvesmoja," tā cilvēki raksta interneta saitos.
Tā kā es arī nodarbojos ar austrumu cīņām, droši varu teikt, ka uzskatu Brūsu Lī par kultūrvaroni. Ja nebūtu viņa varbūt pie mums nemaz nebūtu radies tāds cīņas veids. Arī austrumu cīņas ir kultūras veids, jo sevī slēpj daudz atziņu. Tas nav tikai vienkāršs kautiņš. Tā ir sava ķermeņa izzināšana, māksla to pārvaldīt un tā spējas parādīt citiem. Vienmēr tiek uzsvērts, ka fiziska cīņa tiek pielietota tikai aizsardzībai.
…
Kultūrvaronis ir episka, mītiska būtne, gan arī īsta dzīva persona, kas savā dzīves laikā ir izdarījusi kaut ko ļoti būtisku un nozīmīgu. Un kuru mēs, paši cilvēki esam iecēluši par kultūrvaroni. Mans izvēlētais kultūrvaronis ir Brūss Lī, viņš ir pazīstams 20.gs vidū. Dzimis 1940. gada 27. novembrī un miris 1973. gada 20. jūlijā ,32 gadu vecumā. Brūss Lī bija ķīniešu cīņas meistars un aktieris. Viņš tiek uzskatīts par vienu no ietekmīgākajiem 20. gadsimta cīņas meistariem, viņš bija kultūras ikona. Slavu viņš ieguva ar filmām ‘’The Big Boss’’ (1971), ‘’Fist of Fury’’ (1972), ‘’Way of the Dragon’’ (1972), ‘’Enter the Dragon’’ (1973), un ‘’The Game of Death’’ (1978).