-
Pirkstiņrotaļas kā domāšanas veicinātājas pirmsskolā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | ||
ANNOTATION | 6 | |
IEVADS | 6 | |
1. | Domāšanas procesu attīstība pirmsskolas vecuma bērniem | 8 |
1.1. | Domāšanas būtība | 8 |
1.1.1. | Radošās un kritiskās domāšanas izpausmes | 15 |
1.1.2. | Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem | 16 |
1.1.3. | Agrīnās bērnības domāšanas un paņēmienu raksturojums | 2 |
1.2. | Pirkstiņrotaļu izmantošanas iespējas domāšanas procesu veicināšanā | 26 |
2. | Pirkstiņrotaļu izmantošanas iespēju izpēte bērnu domāšanas procesu veicināšanā | 31 |
2.2. | Pētāmās mēŗkauditorijas apraksts | 31 |
2.3. | Pētījuma norises apraksts | 34 |
2.4. | Secinājumi | 47 |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 48 | |
PIELIKUMI | 50 |
2. 4. Secinājumi
Izpētot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru un veicot praktisko pētījumu ar 3 – 4 gadus veciem bērniem, darba autore nonāca pie šādiem secinājumiem:
1. Bērnība ir periods, kad veidojas bērna personība, pašapziņa, visi psihiskie procesi tajā skaitā domāšana.
2. Bērns pasauli iepazīst caur sajūtām.
3. Pieaugušu uzdevums, tātad arī pedagoga, ir nodrošināt bērnam vidi, kurā viņš var darboties atbilstoši savām vajadzībām, vecumposma īpatnībām un individuālajam attīstības tempam. Pedagogam ir jārūpējas par pozitīvu iespaidu bagātību un pirksti pirkstiņrotaļas ir viens no veidiem, kas to sniedz.
4. Pirmsskolas vecumā rokas ir prāta instruments, ar to palīdzību bērns apgūst apkārtējo pasauli. Bērna prāta spējas ir atkarīgas no pirkstu veiklības.
5. Bērna domāšanas un valodas attīstība ir cieši saistīta ar roku sīkās muskulatūras pilnvērtīgu darbību. Viens no veidiem kā attīstīt roku sīko muskulatūru un domāšanu ir pirkstiņrotaļas.
6. Spēlējot pirkstiņrotaļas, bērnam veidojas pozitīvs emocionālais kontakts ar pieaugušo.
7. Pirkstiņrotaļās bērns var radoši darboties, fantazēt, izdomāt dažādus veidus, kā kustināt rokas, pirkstiņus.
8. Pirkstiņrotaļas laikā bērns aktīvi darbojas līdzi, tā netieši vingrinot kustībukoordināciju;
9. Bērns vienlaicīgi spēj saskaņot runu un kustību;
10. Pirkstiņrotaļas ir jāizvēlas attiecīgai tēmai,
11. Pirkstiņrotaļas jārosina spēlēt vecākiem kopā ar saviem bērniem.
…
Diplomdarbs izstrādāts par tēmu ''Pirkstiņrotaļas kā domāšanas veicinātājas pirmsskolā''. Pētījuma aktualitāti noteica tas, ka mūsdienu straujo tehnoloģijas pārmaiņu laikā ir grūti izvērtēt, kādas zināšanas būs nepieciešamas nākotnē. tāpēc bērniem ir jāveido spriešanas pamatprincipi, bet pamatus domāšanas prasmēm jāieliek jau dzīves sakumā. Pētījuma mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski izpētīt kā pirkstiņrotaļas veicina bērnu domāšanas procesus pirmsskolā. pētījums sastāv no divām daļām. teorētiskajā daļā apkopotas pedagogu un psihologu atziņas par domāšanas procesiem, dots bērnu attīstības raksturojums pirmsskolā, akcentēta pirkstiņrotaļu nozīme domāšanas procesu veicināšanā. otrajā daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts, analīze. praktiskajā daļā pētīta pirkstiņrotaļu ietekme uz domāšanas procesiem agrīnajā bērnībā. pētījuma gaitā īstenotas rotaļnodarbības, kas vērstas uz domāšanas procesu attīstīšanu, izmantojot pirkstiņrotaļas