-
Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads | 3 |
2. | VID raksturojums | 4 |
3. | Prakses gaitas apraksts | 6 |
4. | Aktualitātes un problēmas | 7 |
5. | Secinājumi un priekšlikumi | 8 |
6. | Bibliogrāfiskais saraksts | 9 |
Secinājumi
1. Valsts ieņēmuma dienesta darbiniekam ir nepieciešams nepārtraukti sekot aktualitātēm Latvijā un likuma izmaiņām, lai būtu zinoši, varētu kvalitatīvi veikt savu darbu un spētu atbildēt uz nodokļu maksātāju interesējošiem jautājumiem.
2. VID ir komandas darbs, un ir vajadzīga savstarpējā saprašanās un komunikācija, kā arī profesionalitāte, atstājot malā personīgās un slēptās intereses un negācijas, lai darbinieki justos komfortabli un nerastos nekādu neskaidrību vai arī domstarpību, kas kavētu vai traucētu pildīt tiešos darba pienākumus.
3. Viena no svarīgākajām prasmēm ir nepieciešama precizitāte, lai izvairītos no konfliktiem ar nodokļa maksātājiem, jo ne vienmēr visas pieļautās kļūdas ir iespējams labot.
…
VID raksturojums Valsts ieņēmumu dienests ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un kārto muitas lietas. Valsts ieņēmumu dienesta struktūru, kuras sastāvā ir muitas iestādes, finanšu policija, nodokļu administrēšanas un citas struktūrvienības, kas nodrošina šā dienesta darbību, nosaka Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors saskaņā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem [2.]. Galvenie VID izveides mērķi bija: • panākt taisnīgākas nodokļu sistēmas izveidi; • uzlabot sadarbību ar nodokļu maksātājiem; • veidot sabiedrisko domu par nodokļu nomaksu nepieciešamību; • izveidot atbilstošu apkalpošanas servisu; • samazināt birokrātisko procesu un procedūras; • samazināt administratīvos izdevumus [4.]. Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu pārvaldes kompetence 1. Nodokļu administrēšanas jomā: • nodrošina nodokļu maksātāju un ar nodokļiem apliekamo objektu reģistrāciju, uzskaiti un kontroli pār reģistrācijas dokumentu atbilstību likuma prasībām un faktiskajam stāvoklim; • nodrošina fizisko un juridisko personu nodokļu deklarāciju pieņemšanu un kvalitātes un datu ticamības novērtēšanu (izņemot attiecībā uz akcīzes nodokli);