Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.05.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Skola daiļliteratūrā', 1.
  • Eseja 'Skola daiļliteratūrā', 2.
  • Eseja 'Skola daiļliteratūrā', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Autors parāda, kā laikā, kad carisms sāk realizēt savu pārkrievošanas politiku mazākumtautību skolās Krievijas valsts nomalēs, audzēkņos pastiprinās tiekšanās pēc savas tautas kultūras, kas tiek apmierinātas slepeni: „...bieži griezāmies pie skolotāja – tautieša ar dažādiem jautājumiem. Paskaidrojis katru reizi, cik atlika laika, viņš apsolījās turpmākā stundā pastāstīt vēl vairāk, ja mēs mājās sagatavosim labi daudz uzdevumu. Tā mēs viņa priekšmetus dzinām uz priekšu ar lielu skubu, un svabadā laikā stundās viņš mums deva ļoti daudz no mūsu vēstures un sadzīves...” „Pastariņa skola” beidzas ar iesvētīšanu baznīcā un eksāmenu laiku, kas beidzas ar to, ka katrs skolēns iegūst krievu valodā drukātas apliecības. Notiek šķiršanās un katrs skolēns dodas uz savu pusi „iekšā dzīvē.”

Autora komentārsAtvērt
Atlants