Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.06.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Baroka instrumentālā mūzika. Antonio Vivaldi', 1.
  • Konspekts 'Baroka instrumentālā mūzika. Antonio Vivaldi', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Spilgts elements koncertos ir tematisms, pati mūzikas doma tās sākotnējā izklāstā: ļoti reljefa, dzīva, ekspresīva – pat līdz vizuālu asociāciju robežai. Viens no spilgtākajiem šā tematisma vaibstiem ir ass, reizēm specifisks ritms, kas iegūst ostinato nozīmi zināmā attīstības posmā. Izstrādāto kompozīciju likumsakarību vidū atzīmējas pirmās daļas rondoveida uzbūve, kur pamatmateriāls parasti uzticēts tutti.
Daudzi no Vivaldi koncertiem ir programmatiski – devis noteiktu ievirzi ar nosaukumiem gan visam koncertam, gan dažkārt pat tā daļām. Plaši pārstāvēti dabas tēli (slavenais koncertu cikls „Gadalaiki”, koncerts „Vētra uz jūras”), dažkārt ar samērā spēcīgu psiholoģisku zemtekstu („Nakts”), sastopami lirisko izjūtu atspoguļojumi („Atpūta”, „Nemiers”), mitoloģisku un reliģisku sižetu meti.
Vivaldi daiļrade praktiski izvērtās XVIII gadsimtā. Tāpat kā A. Korelli un citu itāļu komponistu arī Hendeļa veikumi instrumentālajā mūzikā, īpaši koncerta žanrā, nozīmīgi ietekmēja Baha un Hendeļa darbību.

Autora komentārsAtvērt
Atlants