Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.10.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība', 1.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība', 2.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība', 3.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība', 4.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība', 5.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība', 6.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība', 7.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība', 8.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība', 9.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Termini    5
2.  Patērētāju tiesības iegādājoties preci vai pakalpojumu    5
3.  Garantija    6
4.  Patērētāju izglītošana    7
5.  Droša prece    7
6.  Mana pieredze nekvalitatīvu preču iegādē    8
  Izmantotie avoti    10
Darba fragmentsAizvērt

Attīstoties patēriņa preču ražošanas un tirdzniecības apjomiem radās nepieciešamība sniegt atbalstu patērētājiem šādu preču un pakalpojumu tirgū. Patērētāju interešu un tiesību aizsardzības pirmsākumi meklējami pagājušā gadsimta vidū ar iniciatīvām Eiropā un ASV. Arī Eiropas Savienības ietvaros patērētāju tiesību aizsardzība ieguvusi patstāvīgas politikas statusu. ANO 1985.gadā definēja patērētāju aizsardzības vadošos principus, pēc kuriem lielā mērā tiek realizēta ES un arī Latvijas patērētāju tiesību aizsardzības politika. Tie ir:
Patērētāju veselības un drošības aizsardzība;
Patērētāju ekonomisko interešu aizsardzība un veicināšana;
Patērētāju informēšana un izglītošana.
Kopš pārejas uzsākšanas no centralizētās plāna ekonomikas uz tirgus ekonomiku Latvijas tirgū ir parādījušās un ir pieejamas daudz un dažādas preces, ir iespējami vairāki alternatīvi pirkumi, kuri atšķiras gan pēc kvalitātes, gan pēc cenas. Tirgū sastopamas arvien jaunas preces un pakalpojumi. Patērētājiem ir arvien grūtāk būt informētiem par jauno preču un pakalpojumu īpašībām. Ir nepieciešamas ļoti plašas un daudzpusīgas zināšanas, kā arī ir jāpieņem pareizs lēmums, lai beigu beigās izdarītu pamatotu un savām vajadzībām atbilstošu izvēli.
Konkurence starp uzņēmumiem parasti ir labvēlīga patērētājiem, tā kā tā uzlabo preču un pakalpojumu kvalitāti, kā arī tai vajadzētu samazināt to cenas un palielināt patērētāju izvēles iespējas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants