Vērtējums:
Publicēts: 12.03.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 1.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 2.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 3.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 4.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 5.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 6.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 7.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 8.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 9.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 10.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 11.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 12.
  • Referāts 'Sociālā aprūpe bērniem ar kustību traucējumiem', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Latvijā pēdējos gados tiek arvien plašāk pielietotas zooterapijas (suņu, zirgu) metodes, tomēr iespējamais rehabilitācijas pasākumu un pakalpojumu spektrs, kurā tiek izmantoti dzīvās dabas objekti vai ainavas, ir daudz plašāks. Ir iespējams izmantot dabas vērošanas un mācīšanās dabā metodes, izmantojot visas maņas, klātienē iepazīties ar dabas smaržām, skaņām un ar tausti uztverot dažādas faktūras un kustības, piemēram, vaboles skrējienu pa roku. Šādas aktivitātes īpaši būtiski palīdz cilvēkiem ar dažādām uztveres problēmām un kustību traucējumiem. Atrašanās brīvā dabā grupā un pārvietošanās dabā dod iespēju veicināt sadarbības un komunikācijas iemaņas. Projektā plānotās aktivitātes veicina dalībnieku (arī bērnu vecāku) vides izglītību, izaugsmi un iespēju iekļauties sabiedrībā, pilnveidojot viņos nepieciešamās dzīves prasmes un iemaņas sadarboties un orientēties vidē, socializēšanos, veicina piederību sabiedrībai, izmantojot daudzveidīgas sadarbības formas – savstarpēji, ar projektā iesaistītajiem speciālistiem un dzīvās dabas objektiem.
Bērni un jaunieši ar kustību traucējumiem un vēl jo vairāk ar autisma problēmām Latvijas sabiedrībā ir lielā mērā izolēti no apkārtējās sabiedrības un apkārtējās vides gan fizisku šķēršļu un ierobežojumu dēļ, gan komunikācijas problēmu dēļ. Šādiem bērniem un jauniešiem ir ļoti maza iespēja iepazīties ar apkārtējo vidi un dabu kopumā, turklāt bērniem ar īpašām vajadzībām ir ārkārtīgi ierobežota iespēja uzzināt par apkārtējo vidi viņiem pieejamā veidā un formā.
Projekts paredzēts kā pilotprojekts metodoloģijas izveidošanai, izmantojot dabas objektus un ainavu kā terapijas un komunikācijas formu. Metodoloģiskais materiāls tiks sagatavots izplatāmu un replicējamu ieteikumu veidā.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants