Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.08.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 1.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 2.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 3.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 4.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 5.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 6.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 7.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 8.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 9.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 10.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 11.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 12.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 13.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 14.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 15.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 16.
  • Referāts 'Nodokļu administrēšanas institūcijas, to tiesības un pienākumi', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Nodokļu administrācija    4
  Valsts ieņēmumu dienests    5
  Pašvaldības    11
  Vides ministrija    14
  Nobeigums    16
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    17
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS.
Mūsdienu apstākļos pieaug nodokļu administrēšanas loma, jo nodokļu diferencēšana un atvieglojumu plaša piemērošana savā ziņā to sarežģī. Bet tas ir valstisks uzdevums, kuru ir iespējams paveikt. Nodokļu administrēšanā konsekventi jāīsteno funkciju princips, paredzot īpašu darbu ar nodokļu maksātājiem ne tikai nodokļu maksāšanas procesā un pēc tam, bet it īpaši stadijā pirms nodokļu maksāšanas, kad jāsniedz nepieciešamā informācija un jāveic izskaidrošana. Tas arī paaugstinās nodokļu administratoru profesionalitāti, pastiprinās kontroli. Īpaši jāveltī uzmanība audita, revīzijas un kontroles kvalitātei, izmantojot profesionāļus – zvērinātus revidentus, grāmatvedības ekspertus, juristus un citus speciālistus. Nodokļu administrācijai īpaša uzmanība jāvelta nodokļu maksātāju izglītošanai, apgādei ar materiāliem, ērtāku nodokļu maksāšanas un vienkāršotas atskaišu sagatavošanas apstākļu radīšanai.
Jāatzīmē, ka arī principa „maksimālas ērtības nodokļu maksātājam” ievērošana ir ļoti svarīgs valsts uzdevums, kura īstenošana veicina valsts ekonomisko izaugsmi kopumā un nodrošina stabilu ekonomisko rādītāju pieaugumu.
Valsts ieņēmumu dienestam jākļūst par mūsdienīgu profesionālu organizāciju, kas nodrošina valsts ekonomiskās politikas īstenošanu nodokļu administrēšanas jomā, aizsargātu nodokļu maksātāju intereses, nodrošinot kvalitatīvus pakalpojumus, apmācību, taisnīgu un stingru kontroli, veicinātu nodokļu saistību brīvprātīgu izpildi.
Nepārtraukta nodokļu maksātāju apkalpošanas pilnveidošana, godīga un atklāta izturēšanās pret nodokļu maksātājiem ir darba virzieni, lai nodokļu administrējošās institūcijas kļūtu par pilnvērtīgu nodokļu maksātāju partneri un sabiedroto.
Kā teicis B. Franklins, no nodokļu maksāšanas tāpat kā no nāves nav iespējams izvairīties.
Valdībai un VID vadībai ir jānodrošina, lai nodokļu administrēšanas institūcijas nenovērstos no virzības uz servisa iestādi un lai ar katru gadu nodokļu maksātāji arvien biežāk un biežāk savā ikdienas praksē pārliecinātos: “Jā! Nodokļu administrēšanas institūcijas ir mani partneri sadarbībā ar valsti. Ne ienaidnieki, ne soģi, bet tieši palīgi un pavadoņi visai sarežģītajā nodokļu sistēmā”.

Autora komentārsAtvērt
Atlants