-
Skolēnu un studentu vērtējums par attālināto mācību procesu
2021. - 2025. g.
Secinājumi un priekšlikumi
1. Gan skolēni, gan studenti, kuri iepriekš mācījas tikai klātienē un sākoties Covid-19 pandēmijai kad visas izglītības iestādes bija spiestas sākt mācīties tikai attālināti, iemācījās būt patstāvīgāki, plānot savu laiku efektīvāk, kā arī iemācījās labāk kontaktēties ar klasesbiedriem/kursa biedriem, skolotājiem/pasniedzējiem izmantojot e-pastu.
2. Skolotājiem un pasniedzējiem uzdot vairāk grupu darbus vai veidot diskusijas, kas varētu ļaut saglabāt labas attiecības un kontaktu ar saviem klasesbiedriem vai kursa biedriem.
3. Skolās un augstskolās kurās līdz šim nav pieejamas hibrīdlekcijas ieviest tādas, lai skolēni un studenti, kuri ir apslimuši vai kādu citu iemeslu pēc nevar ierasties uz lekcijām, var tās klausīties un piedalīties arī attālināti.
4. Izklāstot teoriju iespējas robežās vairāk minēt piemērus no dzīves, tādā veidā ļaujot skolēnam/studentam labāk izprast būtību, kā arī uzdot jautājumus, lai noskaidrotu vai klausītāji ir pareizi sapratuši teorētisko daļu.
5. Vairāk uzdot jautājumus vai kādu papildus darbu par tajā dienā sniegto teoriju, tēmu lai skolotājs/pasniedzējs saņemtu atgriezenisko saiti un uzzinātu vai skolēns/students ir pareizi visu sapratis un uztvēris, kā arī tas palīdzēs pašiem skolēniem un studentiem atsvaidzināt zināšanas un nostiprināt tās par tēmu ko tikko ir apguvis.
…
Kopš brīža kad visas izglītības iestādes sāka strādāt tikai attālinātā režīmā tika saskatītas vairākas būtiskas problēmas, kas liedza daļai skolēnu un studentu turpināt gūt zināšanas attālināti. Kā galvenā problēma bija tehnoloģiskais un digitālo mācību līdzekļu nodrošinājums. Daudzbērnu ģimenēm vai trūcīgajām ģimenēm nebija iespēja iegādāties datoru, lai spētu nodrošināt saviem bērniem pilnībā mācīties attālināti. Līdz ar to valsts izglītības darbinieki ātri uz to noreaģēja un piedāvāja iespēju šāda veida ģimenēm tikt pie tehniskā nodrošinājuma, lai bērni varētu turpināt iegūt izglītību.