Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.05.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 1.
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 2.
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 3.
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 4.
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 5.
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 6.
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 7.
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 8.
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 9.
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 10.
  • Prezentācija 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Lasīšanas ātrums
Novērojumi liecina, ka speciālajā skolā bērniem ar garīgās
attīstības traucējumiem atbilst apmēram šādi lasīšanas
ātruma orientieri minūtē:
1. klasē 10 vārtu (mācību gada beigās),
2. klasē 15 – 20 vārdu,
3. klasē 25 – 30 vārdu,
4. klasē 35 – 40 vārdu,
5. klasē 45 – 60 vārdu,
6. klasē 70 – 80 vārdu,
7. klasē 90 – 100 vārdu,
8. – 12. klasē 100 un vairāk vārdu.

Palīglīdzekļi un metodes, kas uzlabo teksta uztveri:
košas krāsas;
uztveres īpatnībām pielāgots burtu lielums;
līdzekļi, kas palīdz noturēt skatu pie konkrētās rindiņas, vārda (lineāls, balta lapa, pirksts);
samazināts vai palielināts apgaismojums;
alternatīvas metodes, piemēram, TV, radio, izrāžu, ierakstu klausīšanās;
atrast vārdus pēc redzes atmiņas (veselo vārdu metode), atslēgas vārdus tekstā, valodas spēles.

Atlants