-
Pirmsskolas izglītības prakse
| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| Ievads | 3 | |
| 1. | Pedagoģiskie vērojumi pirmsskolā | 4 |
| 1.1. | Izzināt un raksturot grupas mācību vidi un analizēt tās ietekmi uz bērna attīstību veselumā, minot konkrētas caurviju prasmes | 4 |
| 1.2. | Izzināt mācību vidi vienai mācību jomai | 5 |
| 1.3. | Vērot un analizēt 4 problēmsituācijas, sniegt iespējamo risinājumu, pamatojot to ar pedagogu, psihologu atziņām | 6 |
| 2. | Piedalīšanās pedagoģiskajā procesā pirmsskolā | 9 |
| 2.1. | Patstāvīgi vadīt rotaļu / spēli, pamatot tās atbilstību bērna attīstības pakāpei, interesēm, vajadzībām, pamatojot to ar pedagogu, psihologu atziņām | 9 |
| 2.2. | Iepazīstināt bērnus ar kādu daiļdarbu, pamatot tā izvēli, analizēt bērnu uztveri un iesaistīšanos pārrunās | 14 |
| 3. | Pedagoģiskās darbības pašanalīze | 15 |
| Secinājumi | 16 | |
| Literatūras un avotu saraksts | 17 | |
| Pielikumi | 18 |
Izglītības likums nosaka, ka Latvijā pastāv četras izglītības iegūšanas pakāpes, pirmā no tām ir pirmsskolas vecuma bērni. (Izglītības likums, 1988)
Pirmsskolas izglītības prakse tika veikta no 27.03.- 12.04., Prakse tika organizēta atbilstoši 4-5 gadus veciem bērniem. Savu praksi veicu šajā pašvaldības pirmsskolas iestādē, jo šī ir mana patstāvīgā darba vieta. Kā pirmsskolas skolotāja šajā iestādē strādāju jau sešus mēnešus, gūstot pieredzi darbā ar bērniem.
Katru dienu skolotāji un skolotāju palīgi pavada ar bērniem lielāko dienas daļu ir svarīgi, lai šis laiks ir pavadīts ar bagātīgām zināšanām un vērtīgām rotaļām, lai bērni justos droši un ar interesi piedalītos viņu vecumam atbilstošās rotaļnodarbībās. Tādējādi, vērojot un iesaistoties šajā praksē varēju labāk analizēt bērnu darbības, pārrunāt tās kopā ar bērniem.
Prakses laikā apkopoju informāciju par pirmsskolas izglītības iestādi. Iesaistoties pedagoģiskajā procesā, tika vadīti rīta apļi, rotaļas, iesaistīšanās rotaļnodarbību vadīšanā, sadarbojoties ar skolotāju, iesaistījos didaktisko spēļu gatavošanā, vēroju skolotājas sadarbību ar vecākiem. Tika aplūkotas un risinātas četras dažādas problēmsituācijas.
…



















