Vērtējums:
Publicēts: 12.12.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Konkurējošas vides veidošana tirgus ekonomikas apstākļos', 1.
  • Eseja 'Konkurējošas vides veidošana tirgus ekonomikas apstākļos', 2.
  • Eseja 'Konkurējošas vides veidošana tirgus ekonomikas apstākļos', 3.
  • Eseja 'Konkurējošas vides veidošana tirgus ekonomikas apstākļos', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Konkurenti, rakstīts LR Konkurences likumā, ir divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas sacenšas vai atrodas tādos apstākļos, kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā konkrētajā tirgū.
Konkurence — pastāvoša vai potenciāla ekonomiskā (saimnieciskā) sāncensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem konkrētajā tirgū; [LR konkurences likums].
Bet pastāv vairāki varianti konkurences definēšanai, ka ir rakstīts Bikses grāmatā:
Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu, vai arī organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tas pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finansu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem. [1, 154]…

Atlants