Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Latvijas Republikas nodokļu sistēmas raksturojums | 4 |
2. | Krievijas Federācijas nodokļu sistēmas raksturojums | 8 |
3. | Identificētie pozitīvie un negatīvie aspekti abu valstu nodokļu sistēmās | 11 |
Secinājumi un priekšlikumi | 12 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 13 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Referāta izstrādes gaitā autore nonāca pie šadiem secinājumiem un priekšlikumiem:
1. Krievijas Federācijas nodokļu un nodevu vēsture ir krietni senāka par Latvijas nodokļu un nodevu vēsturi, sakarā ar to, ka pati Krievijas ir vecāka par Latvijas Republiku.
2. Nodokļu un nodevu apliekamos objektus vajag konkretizēt un veidot to aprakstus tā, lai katram valsts iedzīvotājam būtu skaidrs, par ko ir jāmaksā. Respektīvi, apliekamo objektu saraksts un to nodevu lielums - pretī katram objektam. Izveidot konkrētu sarakstu, sadalot visus objektus pa sniegto pakalpojumu veidiem.
3. Galvenais Krievijas nodokļu sistēmas trūkums ir tas, ka nodokļi var tikt attiecināti uz nodokļu nestabilitāti, periodisku izmaiņu skaitu, nodokļu likmēm, kā arī pabalstiem. Tas viss neapšaubāmi rada negatīvu lomu. Krievijas nodokļu sistēmas nestabilitāte ir galvenā nodokļa problēma.
4. Nodokļu sistēmas problēma Latvijā nav pārāk zemas nodokļu likmes, bet gan izvairīšanās maksāt nodokļus.
5. Latvijā un Krievijā nepieciešams stimuls un motivācija pamest ēnu ekonomikas zonu.
…
NODOKLU_SISTEMAS_SALIDZINAJUMS_LATVIJA_KRIEVIJA IEVADS Katram iedzīvotājam, katram uzņēmumam, kurš dzīvo un darbojas savas valsts robežās, ir jārēķinās ar valsts nodevām un nodokļiem. Nodokļi un nodevas ir valsts galvenais budžeta ienākumu avots, un tādēļ tiem ir jāpievērš īpaša uzmanība. Ar nodokļiem un nodevām var gan sekmēt, gan bremzēt kā tautsaimniecības, tā atsevišķu nozaru attīstību, kā arī līdzekļu iedalīšanu sociālajām vajadzībām. Nodokļi un nodevas dod valdībai iespēju nodrošināt iedzīvotājus ar sabiedriskajām precēm un sniegt saviem iedzīvotājiem dažādus pakalpojumus. Tomēr katrai valdībai vajag savas valsts nodokļu un nodevu sistēmu pilnveidot un veidot viņu pēc iespējas piemērotāku savas valsts apstākļiem. Jāizveido tāda nodokļu un nodevu politika, lai tā būtu pēc iespējas vienkāršāka un saprotamāka visiem valsts iedzīvotājiem. Par pētījuma avotiem kursa darba izstrādāšanai kalpo informācija, kas iegūta no vispārējās literatūras, Latvijas Republikas likumiem, Krievijas Federācijas likumiem un kodeksiem, periodiskajiem izdevumiem, Finanšu ministrijas izveidotajiem ziņojumiem, kā arī autores apsekojumiem un dažādiem interneta resursiem. Būtisku lomu spēlē Starpvalstu līgums par investīciju aizsardzību un Starpvalstu līgums par nodokļu dubultās aplikšanas un nodokļu nemaksāšanas novēršanu. Šie līgumi atvieglo abu valstu investoru darbību, veicina ārvalstu investīciju piesaistīšanu, rada stabilu