Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.02.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Loģika', 1.
  • Konspekts 'Loģika', 2.
  • Konspekts 'Loģika', 3.
  • Konspekts 'Loģika', 4.
  • Konspekts 'Loģika', 5.
  • Konspekts 'Loģika', 6.
  • Konspekts 'Loģika', 7.
  • Konspekts 'Loģika', 8.
  • Konspekts 'Loģika', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Nosakiet terminu veidu pēc apjoma    4
2.  Vai šie termini ir: a) salīdzināmi; b) savienojami?    4
3.  Parādiet attiecības starp jēdzieniem, izmantojot Eilera apļus!    4
4.  Izdomājiet terminus, kuru attiecības atbilst sekojošai shēmai!    5
5.  Noskaidrojiet, vai šī definīcija ir korekta, ja nē – norādiet, kādas kārtulas ir pārkāptas!    5
6.  Vai ir ievērotas dalīšanas kārtulas šajā piemērā, ja nē – kādas kārtulas ir pārkāptas?    6
7.  Nosakiet, vai šeit ir jēdziena loģisks (taksonomisks) iedalījums    6
  Nobeigums    7
  Izmantotās literatūras saraksts    8
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Pirmo reizi saskaroties ar loģikas mācību, šķita interesanti dalīt jēdzienus, analizēt to saturu un apjomu attiecības. Iepazīstoties ar definēšanas likumiem, rakstot mājas darbu, sekoju tam, lai mani izteicieni un secinājumi būtu izsmeļoši un loģiski sakarīgi. Terminu attiecību attēlojums ar Eilera apļiem mani aizrāva un lika iedziļināties dažādu terminu savienībās. Piemēram teiciens, kuru esmu dzirdējusi, sākot pētīt loģiku, „visas siļķes ir zivis, bet ne visas zivis ir siļķes”, sākumā varētu likties kā kalambūrs, bet caur loģikas prizmu tam ir jēga un sava likumsakarība, kura ir pilnīgi patiesa un nekas to nespēj mainīt.
Pildot mājas darbu nelielas grūtības sagādāja 5. un 6. jautājums, jo bija grūti literatūrā dotos likumus pielietot saviem piemēriem, bet tomēr mājas darba uzdevumi ir izpildīti un uzdotais mērķis sasniegts.

Autora komentārsAtvērt
Atlants