-
Latvijas iedzīvotāju svētku svinēšanas ieradumi un konditorejas izstrādājumu izvēles kritēriji
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Mārketings un tā būtība | 7 |
2. | Produkta raksturojums | 9 |
3. | Zīmola nozīmīgums | 11 |
4. | Patērētāju raksturojums | 13 |
5. | Metodoloģija | 17 |
6. | Aptaujas rezultāti | 19 |
7. | Intervija | 24 |
Secinājumi | 26 | |
Ieteikumi un tālākās izpētes iespējas | 27 | |
Izmantotā literatūra | 28 | |
Pielikumi | 29 |
Secinājumi
• Visi šī pētījuma respondenti atzīmē Latvijas valsts svētkus, kuri nav katru dienu un tas ir nozīmīgs notikums.
• Respondentu mīļākie svētki ir Līgo, Jaunais gads, Ziemassvētki un Lieldienas.
• Vismazāk tiek svinēta Zinību un Lāčplēša diena.
• Svētkus visbiežāk svin ģimenes lokā, jo tā ir kā tradīcija un iemesls visiem ģimenes locekļiem sanākt kopā.
• Liela daļa Latvijas iedzīvotāju svētkos ievēro senlatviešu tradīcijas, Ziemassvētkos uz galda liek 12 ēdienus, Līgo lec pāri ugunskuram.
• Dzimšanas diena un vārda diena ir tie svētki, kuri nav iedomājami bez kūkas.
• Vislielākais kūku apgrozījums ir vērojams Sieviešu dienā jeb 8.martā.
• ‘’ Laima ‘’ un ‘’ Staburadze ‘’ ir visatpazīstamākās konditorejas Latvijā.
• Vismazāk atpazīstamākā no pētījumā minētajām, konditoreja Latvijā ir
‘’ Moora’’ .
• Latvieši visbiežāk izvēlas tieši ‘’ Staburadze’’ un ‘’ Rimi ‘’ konditorejas izstrādājumus.
• Patērētāji visbiežāk pieskaitāmi pie domātāja pircēja tipa, kuri izvēlas pirkumu tikai pēc rūpīgas pārdomāšanas, kā arī ir daudzi sekotāji, kuri izvēlas balstoties uz citu ieteikumiem un savas iepriekšējās pieredzes.
• Kontrolieru tips ir sastopams visretāk, kuri balstās tikai uz faktiem.
• Vissvarīgākie konditorejas izstrādājumu izvēles kritēriji ir sastāvs un kvalitāte, bet nemazāk svarīga ir arī cena.
• Patērētāji visretāk pievērš uzmanību iepakojumam, jo to redz tikai neilgu laiku un tas visām konditorejām ir diezgan vienveidīgs.
• Visbiežāk uzdotie jautājumi pārdevējām veikalos ir par kūku derīguma termiņu un jaunumiem, ko piedāvā konditorejas.
• Visaktīvāk tortes tiek pirktas brīvdienās – piektdienās, sestdienās, svētdienās.
…
Izstrādājot darba teorētisko daļu tiek izmantota literatūra par mārketingu, zīmolu, produktu un patērētājiem. Empīriskajā daļā ir analizēti pētījuma rezultāti, kā arī aprakstīti pētījumi un to gaita.