Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Anrī Ruso', 1.
  • Prezentācija 'Anrī Ruso', 2.
  • Prezentācija 'Anrī Ruso', 3.
  • Prezentācija 'Anrī Ruso', 4.
  • Prezentācija 'Anrī Ruso', 5.
  • Prezentācija 'Anrī Ruso', 6.
  • Prezentācija 'Anrī Ruso', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Nolēmu izveidot šī darba interpretāciju. Vai šī glezna nevarēja būt kā apgleznota siena ar džungļu motīviem? Vai šī persona nevarēja būt īsta? Pastāv uzkats, ka tā bija viņa vēlā mīlestība poliete Jadviga. Šajā gleznā saskatu nerealitātes apvienojumu ar realitāti, iedomu pasauli ar reālo. Ruso jungļu gleznās vērojami līdzīgi motīvu pielietojums, kas pāriet no vienas gleznas citā.
Ruso daudz izmantojis akcentus, piemēram, lotusa ziedus, dekoratīvus augus, apelsiinus, dzīvniekus un mēnesi, kas atkārtojas daudzos viņa darbos, tādejādi viņa darbos notiek tāda kā džungļu serijveida attīstība un pieblīvešana, nespējot atteikties no jau atrastajiem košajiem akcentiem un zvēriem. Beigu darbos ar vien vairāk saskatāmi, plānu atveidojumi it kā darbs būtu savdabiska scenogrāfiska skatuve.
No Ruso darbiem ietekmējās tādi avangarda mākslinieki, kā Pablo Pikaso , arī Žans Igo , Leger , Beckmann un sirreālisti, bet vislielāko ietkmi saskatu virzienā ‘’Murālisms’’, kas rodas pēc 1910.gada revolūcijas Meksikā, saņemot valdības atbalstu. To veicina izglītības ministrs Hosē Vaskonseloss, veidojot plašu sienu apgleznošanas programmu laikaposmā no 1921. gada līdz 40.tiem gadiem. Eklektiskais tomēr orģinālais stils, vēršas pie tautas.
Djego Rivera realizē sienu panorāmas, kuru stils aizgūts no Anrī Ruso.

Autora komentārsAtvērt
Atlants