Vērtējums:
Publicēts: 30.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Dziesmas "Bezdelīgām aizejot" analīze', 1.
  • Konspekts 'Dziesmas "Bezdelīgām aizejot" analīze', 2.
  • Konspekts 'Dziesmas "Bezdelīgām aizejot" analīze', 3.
  • Konspekts 'Dziesmas "Bezdelīgām aizejot" analīze', 4.
  • Konspekts 'Dziesmas "Bezdelīgām aizejot" analīze', 5.
  • Konspekts 'Dziesmas "Bezdelīgām aizejot" analīze', 6.
  • Konspekts 'Dziesmas "Bezdelīgām aizejot" analīze', 7.
  • Konspekts 'Dziesmas "Bezdelīgām aizejot" analīze', 8.
  • Konspekts 'Dziesmas "Bezdelīgām aizejot" analīze', 9.
  • Konspekts 'Dziesmas "Bezdelīgām aizejot" analīze', 10.
Darba fragmentsAizvērt

6. Melodijas raksturojums:
Melodija mērķtiecīgi ir izkārtota faktūrā ar basa unisonu sākumā un pārējo balsu pakāpenisku pievienošanos, punktētā ritmiskā kustībā, fanfarām līdzīga frāžveida melodija ar sekvenčveida attīstību piešķir viegli rotaļīgu, trauksmainu raksturu.

• Intervālika
Melodija attīstās pakāpeniski, bez plašiem intervālu lēcieniem. Plašākie intervāli dziesmā ir 35.t. un 37.t. - soprāna balsī - t5 un t4, kas ir saistīts ar dziesmas kulmināciju - satura tēlainību.

7. Dinamika, akcenti:
Dziesmas sākumā (1-9.t.) dinamika ir kontrastējoša mf > mp. Manuprāt, tā tēlaini sasaucās ar dziesmā pausto raksturu un noskaņu, kur dotajā dinamikā ir iespējams panākt distances izjūtu.
• p –mp (piano ,mezzo piano) – attālināšanās – putnu aizlidošana.
• mf-f (mezzo forte-forte) – tuvināšanās – atlidošana.
Dziesmas vidusdaļā (19-26.t.) dinamika ir mf-ff, veidojot himnisku, svinīgu raksturu, kas sasaucas ar Dziesmu svētkiem, kur ff dinamikā izjūtam kopkora skanējuma varenību.
Savukārt no 27.t. līdz dziesmas beigām dinamika attīstās no p-ff, kas raksturo dabas pamošanos. Simboliski saskatu šo posmu kā dabas atplaukšanu, pavasara atnākšanu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants