Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.12.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 1.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 2.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 3.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 4.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 5.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 6.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 7.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 8.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 9.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 10.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 11.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 12.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 13.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 14.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 15.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 16.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 17.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 18.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 19.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 20.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 21.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 22.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 23.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 24.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 25.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 26.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 27.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 28.
  • Referāts 'Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības patēriņa produktu tirgū', 29.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Pirkšanas lēmumu pieņemšanas process    5
1.1.  Pircēju rīcības modelis    5
1.2.  Pircēja lēmuma par pirkumu ietekmējoši faktori    7
1.2.1.  Tirdzniecības vietas gaisotne    7
1.2.2.  Apkalpojošā personāla ietekme uz pircēju uzvedību    10
1.2.4.  Patēriņa preču lietošanas raksturīpašības    14
1.3.  Preču grupu izvietojuma ietekme uz pircēju lēmumu par pirkumu    16
2.  Pirkšanas lēmumu pieņemšanas īpatnības tirdzniecības centrā Alfa    21
2.1.  Tirdzniecības centra Alfa darbības apraksts    21
2.2.  Tirdzniecības centra Alfa mērķauditorijas raksturojums    22
2.3.  Tirdzniecības centra Alfa pircēju psiholoģiskie faktori    24
  Secinājumi    27
  Izmantotās literatūras saraksts    29
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās, kad mazumtirgotāju cīņa par pircēju arvien saasinās, jo svarīgāk kļūst nodrošināt pircēju apmierinātību un lojalitāti. Nepietiek tikai ar to, ka cilvēks ieiet konkrētā veikalā, ir svarīgi noturēt savas pozīcijas tirgū, svarīgi noturēt esošos klientus, kā arī piesaistīt jaunus. Tādēļ, ļoti svarīgi ir pievērst pienācīgu uzmanību pircēja vēlmēm, pēc iespējas izveidot tādu pakalpojumu nodrošinājumu, tirdzniecības vietu iekārtojumu, pozitīvu apkalpojošā personāla attieksmi, lai pircējs justos visērtāk un vislabāk tieši noteiktajā veikalā, līdz ar to panākot, ka viņš kļūst par pastāvīgu pircēju.
Laikā, kad Latvijas tirgū parādās arvien vairāk veikalu, tirdzniecības tīklu, lielveikalu ir svarīgi noturēt savas pozīcijas tirgū, svarīgi noturēt esošos klientus, kā arī piesaistīt jaunus. Ir svarīgi, lai klients varētu nopirkt visu, ko vēlas, kā arī papildus izdarītu arī kādu neplānotu vai impulsa pirkumu un atgrieztos atpakaļ pēc iespējas drīzāk. Pircējs ienākot veikalā dažkārt apmulst no lielā preču klāsta, tāpēc liela nozīme ir preču izvietojumam, kurā pircējam būtu viegli orientēties. Pēc dažādiem zinātniskiem pētījumiem, pircējs dažkārt lēmumu par preces pirkšanu vai nepirkšanu pieņem, atrodoties pie preču plaukta. Tādēļ mārketinga pētījumos ir noteikti labākie varianti, kā izvietot preces, ņemot vērā gan preces cenu, gan preces atpazīstamību, gan tās izmērus, kā arī daudzus citus kritērijus.
Preču grupu harmonisks izvietojums veido kopējo veikala izskatu, kas no psiholoģiskā viedokļa ietekmē potenciālā patērētāja izvēli par labu vienai vai otrai vietai.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants