Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Riepu montāža un balansēšana ', 1.
  • Konspekts 'Riepu montāža un balansēšana ', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Pirms riepu montāžas un balansēšanas automobili būtu vēlams nomazgāt no ceļa dubļiem jo pašam nav patīkami strādāt netīrībā un slapjumā it sevišķi rudens un ziemas sezonā. Kad ceļa dubļi ir notīrīti, automobili varam iedzīt darbnīcā, kas ir aprīkota ar riepu montāžai un balansēšanai aprīkotām iekārtām. Darbu vēlams veikt uz divstatņu pacēlāja, bet ja tā nav tad kaut ar parasto auto pacēlāju (domkratu). Uz divstatņu pacēlāja automobilis ir jāuzstāda stabili un speciālās uz automobiļa virsbūves (sliekšņos) paredzētās vietās, kuras ir izveidojis auto ražotājs. Kad auto ir nostiprināts, to var celt līdz tādam augstumam, lai būtu ērti strādāt un noņemt riteņus.
Riteņus atskrūvē ar pneimatisko atslēgu. Automobiļiem atšķīrās riteņu bultskrūves diametrs un tas svārstās no 17- 22 mm vieglajiem automobiļiem. Kad ir nokonstatēts ar kādām skrūvēm automobilis ir aprīkots jāpiemeklē pareiza gala atslēga. Ir jāizmanto speciālas gala atslēgas no oglekļa sakausējuma (melnas) vai arī gala atslēga ar pastiprinātiem sienu biezumiem.
Kad riteņi noņemti, no tiem ar ūdens strūklu un birstes palīdzību jānoņem ceļa dubļi.
Kad ceļa dubļi ir nomazgāti un riepas ir apžuvušas no tām ar speciālām knaiblēm vai platstangām noņem balansēšanas atsvariņus un jāizskrūvē riepas gaisa ventīls, lai izlaistu gaisu no riepas.
Kad šie augstāk minētie darbi ir paveikti tad uz riepu montējamā aparāta nobortē riepu no diska.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants