Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Latviešu nacionālās pedagoģiskās domas attīstība - jaunlatviešu pedagoģiskās ide', 1.
  • Konspekts 'Latviešu nacionālās pedagoģiskās domas attīstība - jaunlatviešu pedagoģiskās ide', 2.
  • Konspekts 'Latviešu nacionālās pedagoģiskās domas attīstība - jaunlatviešu pedagoģiskās ide', 3.
  • Konspekts 'Latviešu nacionālās pedagoģiskās domas attīstība - jaunlatviešu pedagoģiskās ide', 4.
  • Konspekts 'Latviešu nacionālās pedagoģiskās domas attīstība - jaunlatviešu pedagoģiskās ide', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Latviešu nacionālās pedagoģiskās domas attīstība- jaunlatviešu pedagoģiskās idejas un darbība.
Jaunlatvieši ir jēdziens, ko attiecina uz pirmās latviešu tautas atmodas intelektuāļiem, kas darbojās 19. gadsimta 50. - 80. gados.
19. gs. vidū, pateicoties ekonomiskajām pārmaiņām un dzimtbūšanas atcelšanai, notika straujāka izglītības un kultūras attīstība. Tika atvērtas vairākas pagastskolas un arī draudzes skolas. Tā bija latviešu progresīvās inteliģences kustība, kura galvenokārt cīnījās par latviešu nacionālās identitātes apzināšanu un saglabāšanu.
1856. gadā, vienīgajā Baltijas guberņas augstskolā Tērbatā, mācījās deviņi latviešu studenti, tajā skaitā - Krišjānis Valdemārs, Krišjānis Barons un Juris Alunāns. Tieši ap viņiem veidojās šī kustība, kas deva lielu ieguldījumu latviešu nacionālās pašapziņas veidošanā. Jaunlatvieši rūpējās par tautas izglītību, kultūru un latviešu valodas attīstību.
Reālajā dzīvē jaunlatvieši centās atrisināt galveno visas tautas kopējo problēmu - atbrīvoties no vācu virskundzības. Lai to paveiktu, bija jāveic trīs galvenie uzdevumi: jāizveido sava kultūra, kas būtu brīva no vācu muižnieku un garīdznieku ietekmes, saimnieciski jākļūst neatkarīgiem un jāiegūst juridiskā līdztiesība.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants