Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.11.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Sociālā pedagoģija', 1.
  • Referāts 'Sociālā pedagoģija', 2.
  • Referāts 'Sociālā pedagoģija', 3.
  • Referāts 'Sociālā pedagoģija', 4.
  • Referāts 'Sociālā pedagoģija', 5.
  • Referāts 'Sociālā pedagoģija', 6.
  • Referāts 'Sociālā pedagoģija', 7.
  • Referāts 'Sociālā pedagoģija', 8.
  • Referāts 'Sociālā pedagoģija', 9.
  • Referāts 'Sociālā pedagoģija', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Sociālās pedagoģijas būtība    4
  Sociālā pedagoga loma un funkcijas    5
  Sociālā pedagoga darbības institūcijas    6
  Sociālā palīdzība bāreņiem    7
  Nobeigums    9
  Literatūras saraksts    10
Darba fragmentsAizvērt

Latvijā sociālā pedagoga un arī sociālā darbinieka profesija jau sāk pamazām iekarot savas pozīcijas. Tās nepieciešamību radījuši dzīves uzdotie jautājumi, kā risināt cilvēka un sabiedrības problēmas, kas ne tikai traucē, bet pat apdraud indivīda un sabiedrības normālu eksistenci.
Sociālā pedagoģija ir tā nozare, kas dara milzīgu darbu sabiedrības labā. Sociālā pedagoga kompetencē ir sniegt materiālo palīdzību un drošību, aizsargāt pamestus bērnus un cīnīties ar mazgadīgajiem likumpārkāpējiem.

Sociālās pedagoģijas būtība
Ar terminu sociālā pedagoģija saprot profesionālo darbību, kuras mērķis ir palīdzēt indivīdiem, grupām vai kopienām veicināt vai atjaunot spēju sociāli funkcionēt, kā arī radīt šai funkcionēšanai labvēlīgus apstākļus. Sociālie darbinieki palīdz cilvēkiem saņemt reālu sociālo palīdzību, veic konsultēšanu un aizstāvību, veicina izmaiņas indivīda sociālajā vidē, uzstāda sociālo diagnozi un izstrādā sociālās ārstēšanas programmas, regulāri novērtē iejaukšanās efektivitāti. Sociālie darbinieki strādā starpprofesionālā komandā un veic administratora, izglītotāja, starpnieka, aizstāvja, psihosociālā terapeita, koordinatora, sociālās politikas un sociālās attīstības veicinātāja profesionālās lomas.
Tieši sociālā pedagoģija vairāk attiecas uz sociālājām vajadzībām un audzināšanas nepieciešamību, tā ir vairāk profilaktiski orientēta un pārsvarā attiecināma uz bērniem un jauniešiem, tātad orientēta galvenokārt uz noteiktām grupām. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants