Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 1.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 2.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 3.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 4.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 5.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 6.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 7.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 8.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 9.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 10.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 11.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 12.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 13.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 14.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 15.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 16.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 17.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 18.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 19.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 20.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 21.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 22.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 23.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 24.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 25.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 26.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 27.
  • Referāts 'Vardarbība skolā', 28.
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Pēdējā laika aktuāla problēma Latvijā ir vardarbība, no kuras gan emocionāli, gan fiziski cieš ne mazums skolēnu. Kadā no stundām mums parādīja filmu ,,Bars”, kurā tika apskatīta tieši šī tēma. Mani tas ieinteresēja, un es atskārtu, ka nemaz nezinu, kas notiek manis pašas skolā, vai arī tur skolēni cieš no vardarbības. Protams, mūsu pilsētā arī notiek dažādi ar vardarbību saistīti notikumi, un tie vēl vairāk ieinteresēja mani izprast to, kādēļ tā notiek. Vardarbība ir mums visapkārt, bet ne vienmēr tā ir pamanāma, un dažreiz mēs pat to nevēlamies redzēt, jo tā ir daudz vieglāk izvairīties no dažāda veida nepatikšanām.
Tieši tādēļ izvēlējos to papētīt dziļāk, tādā veidā veicot zinātniski pētniecisko darbu.
Darba tēma - vardarbība skolā.
Manuprāt, nekad nebūtu gana runāt par šo problēmu, jo tā pastāv un jebkurš no mums var būt tās liecinieks vai, vēl ļaunāk, upuris. Vēl Eiropas Komisija 2007. gadu pasludinājusi par „Eiropas gadu par iespēju vienlīdzību visiem – ceļā uz taisnīgu sabiedrību”. Par kādām vienlīdzīgām iespējām var būt runa, ja tu esi kļuvis par vardarbības upuri. Vēl mūsu skola jau otro mācību gadu ir iesaistījusies projektā „Bērniem draudzīga skola”. Tās ietvaros tiek pētīts skolas mikroklimats, risinātas problēmas, lai tik tiešām skola varētu nest šo godpilno nosaukumu.
Pētniecisko daļu esmu izvēlējusies veikt skolā. Tas tiks veikts ar anonīmas anketas, pētniecisko materiālu un datu apkopošanas, intervijas un sazināšanās ar krīzes centra speciālistiem palīdzību.
Mana darba mērķis - parādīt un vairāk saprast kāpēc vardarbība pastāv. Iepazīstināt ar to arī citus.
Darbā izvirzīti uzdevumi:
1. Izpētīt un noformulēt vardarbības veidu definīcijas, vardarbības pazīmes;
2. Izpētīt un apkopot datus par situāciju ar vardarbību pret bērniem Latvijā;
3. Izpētīt, cik lielā mērā izplatīta vardarbība Skrundas 1.vidusskolā 5.- 9.klašu grupā skolēnu vidū.
Hipotēze- skolā pastāv vardarbība, un ir iespējama arī tās lielāka izplatīšanās skolēnu vidū.
Darbā izmantotās metodes: intervija, anketēšana un tās rezultātu analīze, datu apstrāde, vardarbības pazīmju apzināšana.


Autora komentārsAtvērt
Atlants