Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.12.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Konkurence', 1.
  • Eseja 'Konkurence', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Oligopola mārketingu var salīdzināt ar militāru plānošanu, jo vienmēr jāspēj noteikt citu oligopolu pretrakciju uz īstenoto mārketinga aktiviāti. Piemēram, oligopola konkurencē parasti izmanto cenu konkurenci – ja viens uzņēmums pazemina cenu, tad tā pārdošanas apjoms pieaug, bet citu uzņēmumu pārdošanas apjoms samazinās. Atbildot uz šo mārketinga aktivitāti, arī pārējie uzņēmumi samazina cenu, kas savukārt samazina pirmā uzņēmuma peļņu. Šeit būtiski pirmajam uzņēmumam rūpīgi izvērtēt, kāda būs citu uzņēmumu reakcija un kādas būs šīs reakcijas sekas. Situācija oligopolijā ir līdzīga militārai plānošanai, kur pirms lēmuma pieņemšanas jāmēģina noteikt pretinieka darbību un tās iespējamās sekas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants