Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem filosofijā', 1.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem filosofijā', 2.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem filosofijā', 3.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem filosofijā', 4.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem filosofijā', 5.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem filosofijā', 6.
  • Konspekts 'Atbildes uz jautājumiem filosofijā', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Vai Seneka atzīst Epikūru un baudu?
Kas ir baudas saturs Epikūra uzskatos?
Ar ko atšķiras Platona un Plotīna uzskati?

Seneka Epikūru uzskata kā savu pretinieku filozofijas jomā. Viņš uzsver, ka ir jāprot izprast arī pretējās puses uzskatus, taču tā notiek reti, varētu pat teikt nekad, tāpēc arī rodas strīdi, neizpratnes dēļ. Epikūra galvenās filozofiskās atziņas ir tādas, ka cilvēka liktenis ir nenoteikts, cilvēks nav atbildīgs Dievu priekšā un ir brīvs.2 Rezultātā sanāk tāda kā ”mētāšanās” pa dzīvi, cilvēkam pašam nav skaidrs, ko viņš vēlas. Vēstulē Lucīlijam Seneka minējis Epikūra citātu, kurš tam noteiktajā brīdī palicis atmiņā: ”Priecīga nabadzība ir godpilna lieta.”3 Taču Seneka uz to atbild: ”Bet tā jau nav nekāda nabadzība, ja ir priecīgs: nabags ir nevis tas, kam ir pārāk maz, bet tas, kas grib vairāk”.4 Uz Epikūra citātu Seneka rod savu redzējumu, interpretāciju, ko nebaidās izteikt un pamatot, viņam ir sava atbilde un, ja lasot cita filozofa teikto, rodas pretstats, tad tas liecina par to , ka ir kaut kādas pretrunas. Arī man tuvāks liekas Senekas interpretējums, jo priecīgu cilvēku saistu ar apmierinātu dzīvi, sasniegtiem mērķiem un apmierinājumu, ko diezin vai nabadzībā var gūt.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants