Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pedagoģiskā psiholoģija', 1.
  • Referāts 'Pedagoģiskā psiholoģija', 2.
  • Referāts 'Pedagoģiskā psiholoģija', 3.
  • Referāts 'Pedagoģiskā psiholoģija', 4.
  • Referāts 'Pedagoģiskā psiholoģija', 5.
Darba fragmentsAizvērt

1) Rozenbergs –pētija pašvērtības veidošanāš procesu. Viņš konstatēja, ka vienīgajam bērnam ģimenē pašvērtība ir augstāka. Zēnu gimenē –puišu pašvērtība ir zemāka nekā, kad ģimenē ir māsa.


2) Kopersmits –pētija pašvērtējuma veidošanās procesu. Konstatēja: ja māte ir apmierināta starp attiecībām starp tēvu un dēlu, tad dēla pašvērtējums paaugstinās un atrādi. Ja bērns vienīgais –pašvertējums ir augstāks.


3) Sirs –arī pētija pašvērtējumu. Ja ģimenē ir autoritatīvs tēvs zēnu pašvērtējums zems. Ja ģimenē nav mātes rodas paaugstināta agresivitāte. Pašvērtējums rodas attiecībās; zēniem –tēvs; meitenem –māte.


4) Zojoncs –pētija saikni starp IQ (intelekta koificents) un ģimenes sastāvu (pētijumi ar Holandes jauniešiem). Secinājums: IQ ir mazāks, ja ģimenē ir vairāk, kā divi bērni.
No bērnu skaita ģimenē ir atkarīgs intelektuālais klimats. Viņš piedāvāja savu metodiku, lai noteiktu šo klimatu. Ieteica samazināt vecumu starp otrā bērna dzimšanu.
Katram ģimenes loceklim ir savs intelektuālais līmenis, kas atkarīgs no vecuma, izglītības utt.
Ir starpība starp IQ intelektu un sociālo intelektu. Ja ģimenē daudz bērnu IQ koificentsgan samazinās, bet palielinās morāles īpašības.

Autora komentārsAtvērt
Atlants