Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Kas ir ekodizains', 1.
  • Referāts 'Kas ir ekodizains', 2.
  • Referāts 'Kas ir ekodizains', 3.
  • Referāts 'Kas ir ekodizains', 4.
  • Referāts 'Kas ir ekodizains', 5.
  • Referāts 'Kas ir ekodizains', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Ekomarķējumi
Ir radīts liels skaits ekomarķējumu dažādiem produktiem un produktu grupām. Apmēram 10 000 produktu 2002.gadā bija ieguvuši kādu no Eiropas valstu vai reģionālajiem ekomarķējumiem. Svarīgs lēmumu pieņemšanas kritērijs ir ekomarķējums gan privātajiem patērētājiem, gan sabiedriskā sektora iepirkumiem, kuros ir būtiska nozīme produktu vides īpašībām. Kad izvēlās pirkumu primārā nozīme ir cenai, servisam un funkcionalitātei. Šie produkti var būt lētāki, jo jāņem vērā dzīves cikla izmaksas. Pirmais solis ceļā uz ekodizainu var būt produkta ražošanas izmaksu izvērtēšana. Tiek mazāk prasīta iekšējā loģistika, tāpēc samazinās kraušanas un pārvietošanas izmaksas. Tā kā mazāks produkts prasa mazāku iepakojumu daudzumu, var samazināt iepakojumu izmaksas. Vienkāršāku un lētāku produkta pārstrādi padara mazs bīstamo vielu saturs produktā. Visbeidzot tiek vieglāk veikta produkta montāža, tiek palētināta arī produkta demontāža, kas ir nepieciešama produkta otreizzējai izmantošanai.

Ekomarķējumi Latvijā
Ekomarķējums ir viena no metodēm, kura sniedz patērētājam informāciju par produkta ietekmi uz vidi. Arī Latvijā var nopirkt produktus ar ekomarķējumu, piemēram, mazgāšanas līdzekļi un papīrs.

Autora komentārsAtvērt
Atlants