-
Kreiļi X skolā un viņus raksturojošās iezīmes
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Abstract | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Teorijas apskats | 6 |
1.1. | Kreilības izcelsme | 6 |
1.2. | Kreiļu iedalījums un vispārējais raksturojums | 7 |
1.3. | Kreilības izpausmes dažādos vecumposmos | 9 |
1.4. | Kreiļu pārmācīšana un tās sekas | 10 |
1.5. | Biežāk sastopamās grūtības darbā ar kreiļiem skolā | 11 |
1.5.1. | Jēdzienu „pa labi”, „pa kreisi” izpratne | 12 |
1.5.2. | Slikta orientēšanās apkārtnē un plaknē | 12 |
1.5.3. | Nespēja sevi ātri organizēt darbam un koncentrēties | 13 |
2. | Pētījumā iegūto datu analīze un interpretācija | 14 |
2.1. | Pētījuma metodoloģija | 14 |
2.2. | Pedagogu vērojumi darbā ar kreiļiem | 14 |
2.3. | Novērošanā gūtās informācijas analīze | 16 |
Nobeigums un secinājumi | 21 | |
Izmantotie informācijas avoti | 22 | |
Pielikumi | 23 |
Nobeigums un secinājumi
Zinātniski pētnieciskā darba tēma ir „Kreiļi X skolā un viņus raksturojošās iezīmes”. Darba mērķis bija noskaidrot X skolas kreiļu mācību darba un uzvedības izpausmes. Apkopojot un izanalizējot pētījumā iegūto informāciju, secināms:
1. Kreiļi ir ļoti dažādi, ne visiem kreiļiem piemīt vienas un tās pašas rakstura iezīmes un fiziskās īpatnības, tāpēc iespējams izveidot tikai vispārēju kreiļu raksturojumu.
2. Kreiļi ir radoši, apveltīti ar bagātu iztēli, viņiem ir izteikta krāsu izjūta, īpaši padodas zīmēšana un dažādi noformēšanas darbi.
3. Lielākajai daļai kreiļu ir nenoturīga uzmanība, mainīgs garastāvoklis un grūtības sagādā pārslēgšanās no viena darbības veida uz otru.
4. Vairumam kreiļu, īpaši jaunākajās klasēs, ir lēnāks darba temps salīdzinājumā ar pārējiem klases biedriem.
5. Dažas rakstura un uzvedības iezīmes novērotas gandrīz visiem kreiļiem – kustīgums un enerģiskums, emocionalitāte, nenoturīga uzmanība un nespēja koncentrēties.
6. Pedagogu pieredze liecina, ka kreiļiem jaunākajās klasēs pacietīgāk jāizskaidro uzdevums, bieži precīzi ar roku jānorāda virziens, puses lapai, viņiem bieži vajadzīgs ilgāks laiks darba paveikšanai.
7. Darbā ar kreiļiem ir nepieciešama individuāla pieeja, kā arī atšķirīgi mācību darba paņēmieni un mācību uzskates līdzekļi.
Priekšlikumi:
1. Skolā kreiļu problēmai vajadzētu pievērst lielāku uzmanību: pielāgot vidi viņu vajadzībām, nodrošināt speciālus darba rīkus un iekārtas, pielāgot aprīkojumu, veikt atbilstošus darba drošības pasākumus.
2. Nepieciešams sagatavot mācību uzskates līdzekļus, kuri paredzēti kreiļiem, esošos uzskates līdzekļus pielāgot kreiļu vajadzībām.
…
Atzīme : 10 + Novadā 1. vieta