Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Latviešu valodas mācību komplekta 6.klasei analīze. Vārddarināšana', 1.
  • Referāts 'Latviešu valodas mācību komplekta 6.klasei analīze. Vārddarināšana', 2.
  • Referāts 'Latviešu valodas mācību komplekta 6.klasei analīze. Vārddarināšana', 3.
  • Referāts 'Latviešu valodas mācību komplekta 6.klasei analīze. Vārddarināšana', 4.
  • Referāts 'Latviešu valodas mācību komplekta 6.klasei analīze. Vārddarināšana', 5.
  • Referāts 'Latviešu valodas mācību komplekta 6.klasei analīze. Vārddarināšana', 6.
  • Referāts 'Latviešu valodas mācību komplekta 6.klasei analīze. Vārddarināšana', 7.
  • Referāts 'Latviešu valodas mācību komplekta 6.klasei analīze. Vārddarināšana', 8.
  • Referāts 'Latviešu valodas mācību komplekta 6.klasei analīze. Vārddarināšana', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Latviešu valodas skolotāja grāmatā mācību satura plānojumā 6. klasei ir minēts, kā pie mācību vielas skolēniem būs jāmācas par vārda sastāvu un vārda dalīšanu pārnešanai jaunā rindā un pie paredzamā rezultāta arī nekas nav minēts par vārda darināšanu, un arī tēmas virsraksts ir noformulēts - Vārds, bet atverot skolotāja grāmatā, tās lapaspuses, kurās ir rakstīts kā jāstrādā un kādi ir skolotāja uzdevumi virsraksts ir noformulēts – Vārda sastāvs un vārda darināšana, tāpat kā mācību grāmatā un darba burtnīcā. Līdz ar to varu secināt, ka mācību komplekta autores, projekta vadītāja un literārā redaktore nav visur saskaņojušas virsrakstus un tēmas par ko skolotājam ir jāmāca, jo mācību grāmatā ir minēts, ka skolēni šajā mācību gadā atkārtos, pilnveidos un nostiprinās zināšanas par vārda sastāvu un radniecīgiem vārdiem, un pētīs, kā, darinot vārdus, rodas jauna nozīme, tāpat tas ir minēts arī skolotāja grāmatā pie skolotāja uzdevumiem, bet nav minēts mācību satura plānojumā. [Mācību komplekts, SG, 5. lpp., 82. lpp.] [ Mācību komplekts MG, 86. lpp]
Latviešu valodniecībā līdz šim vārdu darināšanas jautājumi risināti diezgan plaši. Galvenais uzdevums latviešu valodas vārddarināšanas analīzes izveidē ir noskaidrot, kā realizējas mūsdienu latviešu valodas vārddarināšanas sistēma, kādas pazīmes tai raksturīgas, kā tās realizējas valodas materiālā un ar kādiem darba paņēmieniem visracionālāk nosakāmas. [ Soida E. Vārddarināšana; Rīga: Latvijas Universitāte, 2009. gads – 29. lpp.]
Skolotājas uzdevumi šajā mācību gadā par šo mācību tēmu ir
Nostiprināt izpratni par vārda sastāvu.
Veidot prasmes noteikt vārda sastāvu.
Pilnveidot izpratni par salikteņiem.
Veidot pamatizpratni par vārdu veidošanu pēc nozīmes.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants