Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.03.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 1.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 2.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 3.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 4.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 5.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 6.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 7.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 8.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 9.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 10.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 11.
  • Konspekts 'Biznesa līmeņu stratēģijas', 12.
Darba fragmentsAizvērt


Biznesa līmeņa stratēģija ir darbību kopums, ko lieto stratēģiskie vadītāji, izmantojot uzņēmuma resursus un atšķirīgās prasmes, lai iegūtu konkurētspējīgo priekšrocību attiecībā pret saviem konkurentiem dotajā tirgū vai nozarē. Lai efektīvi konkurētu, organizācijai jārealizē biznesa līmeņa stratēģija, kas ļauj tai pilnībā izmantot tās konkurētspējīgo priekšrocību. Bez tam biznesa līmeņa stratēģija ir jāizstrādā tā, lai tā atbilstu organizācijas korporatīvā līmeņa stratēģijai.
Konspektā tiek aplūkots, kā organizācija var efektīvi konkurēt komercdarbībā jeb nozarē, un analizētas dažādas stratēģijas, ko tā var lietot, lai palielinātu savu konkurētspējīgo priekšrocību un rentabilitāti.
Darbības veida definēšanas procesā ir jāatrod atbilde uz vairākiem jautājumiem.
1.Klientu vajadzības vai kas tiek apmierināts.
2.Klienti un klientu grupas vai kuri tiek apmierināti.
3.Atšķirīgās prasmes vai kādā veidā tiek apmierinātas klientu vajadzības.

Izstrādājot biznesa līmeņa stratēģiju, organizācijai ir jāizvērtē šādi faktori: produkts, kas apmierina klientu vajadzības, tirgus, kurā šis produkts tiek pārdots, un atšķirīgās prasmes, ar kuru palīdzību organizācija nodrošina pircēju vēlmju apmierināšanu.

Klientu vajadzības ir tādas vajadzības, ko var apmierināt ar konkrētam preces vai pakalpojuma īpašībām. Dažas organizācijas piedāvā lētus, nediferencētus produktus, kas apmierina klientu vajadzību pamata līmeni, turpretī citas organizācijas diferencē savu produkciju, lai apmierinātu komplicētākas cilvēku vajadzības. Daži cilvēki pērk automašīnu, vadoties tikai pēc cenas. Taču daudzi automobiļu ražotāji diferencē savu produkciju tā, lai piesaistītu dažādas pircēju grupas, piemēram, tādus pircējus, kas vēlas lielāku automobiļa drošību un izturību. Citi automobiļu ražotāji izmanto psiholoģiskos faktorus, apelējot pie pircēju nepieciešamības iegūt attiecīgo statusu jeb tēlu, kas saistīts ar īpaši izveidotu auto. Lietojot produktu diferencēšanu, organizācija labāk apmierina dažādas klientu vajadzības un tādējādi rada konkurētspējīgu priekšrocību.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants