Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.12.1999.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 1.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 2.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 3.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 4.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 5.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 6.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 7.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 8.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 9.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 10.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 11.
  • Referāts 'Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Cenu noteikšanas paņēmieni   
1.  Cenu noteikšana pa izdevumiem   
2.  Cenu izveidošana, balstoties uz pieprasījumu   
3.  Cenu izveidošana, balstoties uz konkurentu produkta cenām   
Darba fragmentsAizvērt

Cenu noteikšana uz precēm vai pakalpojumiem kalpo tās nākošai pārdošanai un peļņas iegūšanai. Ir ļoti svarīgi noteikt cenu tā, lai tā nebūtu pārāk augsta un ne pārāk zema.
Mazajā biznesā pareiza cenu noteikšana ir īpaši svarīga, jo šeit uzņēmējam ir iespēja tieši sarunāties ar klientiem un viņš savukārt var izrunāt savas pretenzijas par noteiktām cenām vai pakalpojumiem. Pārāk augstas cenas var atgrūst potenciālos pircējus no preces. Pārāk zemas cenas var izraisīt negatīvu reakciju, piemēram, šaubas produkcijas kvalitātē vai uzņēmējā pieredzē. Tādā veidā pieprasīta cena noteic preces pakalpojumu kvalitāti pircēja apziņā un palīdz noteikt tās vietu tirgū.
Ir saprotams, kāpēc lielas cenas izraisa pircēju neapmierinātību, bet ne vienmēr ir saprotams, kāpēc zemas cenas var izraisīt pircēju neapmierinātību.
Gadījumā, kad precei ir nepieciešama pēcpārdošana, garantijas vai citi pakalpojumi, bet noteikta cena ir pārāk zema, peļņa no preces pārdošanas izradās nepietiekamam, lai apkalpotu klientu turpmāk pietiekamā līmenī. Tādos gadījumos pircēji vēlas dotā precē, dotā pakalpojumā un dotā uzņēmumā.…

Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants