Vērtējums:
Publicēts: 10.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vadītājs - līderis', 1.
  • Referāts 'Vadītājs - līderis', 2.
  • Referāts 'Vadītājs - līderis', 3.
  • Referāts 'Vadītājs - līderis', 4.
  • Referāts 'Vadītājs - līderis', 5.
  • Referāts 'Vadītājs - līderis', 6.
  • Referāts 'Vadītājs - līderis', 7.
  • Referāts 'Vadītājs - līderis', 8.
  • Referāts 'Vadītājs - līderis', 9.
  • Referāts 'Vadītājs - līderis', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Vadītāja-Līdera jēdziena raksturojums    4-8
  Kopsavilkums    9
  Izmantotā literatūra    10
Darba fragmentsAizvērt

Par līderi nepiedzimst. "Līdera prasmes var iemācīties un var palīdzēt cilvēkam tās apgūt," domā V.Brēmanis a/s Libanons direktors1. Viss, kas ir vajadzīgs no šī cilvēka, ir iekšējā griba, ambīcijas un vēlme pēc sasniegumiem un sevis pierādīšanas. Tā kā līderi mēdz būt dažādi, tad cilvēkam nav jābūt apveltītam ar kādām noteiktām rakstura īpašībām. Vadītājs un līderis nebūt nav sinonīmi2.

Atzīstot iedzimtības un apkārtējās vides nozīmi personības veidošanā, Ādlers norāda uz to, ka indivīds – ir kaut kas vairāk kā tikai šo divu ietekmju produkts. Un proti, viņš uzskatīja, ka cilvēkiem piemīt radošs spēks, kas nodrošina iespēju rīkoties ar savu dzīvi, - brīva, apzināta aktivitāte ir cilvēka noteicošā pazīme. Šis radošais spēks ietekmē katru cilvēciskās pieredzes šķautni - uztveri, atmiņu, iztēli, fantāziju un sapņus. Radošais spēks veido katru cilvēku par pašnoteicošu indivīdu, par savas paša dzīves arhitektu3.

Līderu spēju un īpašību saraksts varētu izskatīties šādi: augsts intelekta līmenis, laba situācijas uztvere, pašorganizētība, mērķtiecīgums, iniciatīva, neatlaidība, izlēmīgums, empātija, emocionālā līdzsvarotība.4.

Signālu par līdera dotībām dod cilvēkam piemītošā pozitīvā domāšana un dzīves uztvere, kā arī atbildības izjūta. "Daudz nosaka ģimene, tas, vai vecāki ir virzījuši uz pozitīvu domāšanu un atbildības uzņemšanos. Tad arī vēlāk cilvēks turpina veiksmīgi veidot savu dzīvi. Ja ģimenē valda negācijas, mazvērtības kompleksi, tas skar arī bērnu"5.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants