• Atbildes uz eksāmena jautājumiem Starptautiskājās publiskajās tiesībās

     

    Konspekts4 Tiesības

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Atbildes uz eksāmena jautājumiem Starptautiskājās publiskajās tiesībās', 1.
  • Konspekts 'Atbildes uz eksāmena jautājumiem Starptautiskājās publiskajās tiesībās', 2.
  • Konspekts 'Atbildes uz eksāmena jautājumiem Starptautiskājās publiskajās tiesībās', 3.
  • Konspekts 'Atbildes uz eksāmena jautājumiem Starptautiskājās publiskajās tiesībās', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Gaisa tiesības. Starptautisko tiesību nozare, kas regulē valstu attiecības gaisa telpas izmantošanas jomā un nosaka gaisa telpas tiesisko režīmu, starptautisko lidojumu kārtību un civilās aviācijas nodrošināšanas jautājumus. Gaisa tiesības apskata 2 aspektus:Starptautiskie lidojumi virs kādas valsts gaisa telpasstarptautiskie lidojumi tieši starptautiskajā gaisa telpā. Valstis piesaka suverenitāti uz tiesībām par gaisa telpu. 1919.g. “Parīzes konvencija par gaisa kuģniecību”, nostiprināja katras valsts pilnīgu un ekskluzīvu suverenitāti par gaisa telpu. vispārīgie starptautiskie tiesību principi;speciālie starptautisko tiesību principi;valsts suverenitāte pār tās gaisa telpu virs savas teritorijas;lidojuma brīvība gaisa telpā ārpus valsts teritorijas robežām;civilās aviācijas drošībaGaisa tiesību, kā tiesību nozare:sākās 20. gs. sākumā, beigas 1919. g (netika nostiprinātas normas, bet attīstījās gaisa tiesību teorijas attīstība, tas notika konkurējot divām koncepcijām: * gaisa telpas vispārīgā brīvība *valsts suverenitāte pār tās valsts gaisa telpu);1919. g. nostiprina valsts suverenitātes principus- konvencijā līdz 2. pas. karam.;2. pas. kara laikā ASV izsaka iniciatīvu sasaukt starptautisko konforenci “ Starptautiskās civilās aviācijas darbības principiem” izstrādāšanai. Čikāgā 1944. g. 7. dec. paraksta Čikāgas konvenciju par “ Starptautisko civilo aviāciju”. Gaisa tiesību avoti:universālās konvencijas;reģionālās konvencijas;divpusēji līgumi;parašu normas.Galvenie avoti:1994. g. Čikāgas konvencija;konvencijas, kas tieši attiecās uz gaisa pārvadājumiem;1963. g. 14. septembris Tokijas konvencija “ Par noziegumiem un dažām citām nelikumīgām darbībām, kas izdarītas gaisa kuģī” (Latvijā spēkā no 1997. gadā);1970. g. 16. dec. Hāgas konvencija “Par gaisa kuģu prettiesiskās sagrābšanas novēršanu” (Latvijā spēkā no 1998. g.); 1971. g. 23. sept. Monreālas konvencija “Par cīņu ar prettiesiskiem aktiem, kas vērsti pret civilās aviācijas drošību” (Latvijā spēkā no 1997. g.);Starptautisko gaisa tiesību normas, kas ietvertas citu nozaru normās; Nacionālās normas *”Likums par aviāciju”, *”Valsts robežu likums”; Divpusēji līgumi, ko regulē Čikāgas konvencija. Starptautiskās Civilaviācijas organizācija, Eiropas civilās aviācijas konforences, Eiropas Aeronavigācijas Drošības organizācija. Starptautiskā gaisa telpa- teritorija virs atklātās jūras, starptautiskiem kanāliem un šaurumiem un citām teritorijām, kas nepieder nevienai valstij.Gaisa kuģi ir pakļauti reģistrācijai valsts jurisdikcijā. Lai gaisa kuģis varētu veikt lidojumus jābūt:reģistrācijas apliecībai;sertifikātam, kas apliecina gaisa kuģa derīgumu lidojuma veikšanai;katram apkalpes loceklim jābūt apliecībai/ sertifikātam;Gaisa telpa virs valsts teritorijas ir uzskatāma par valsts teritorijas daļu. Katrai valstij ir tiesības atļaut vai neatļaut citu valstu gaisa kuģiem veikt lidojumu savā gaisa telpā (noslēdzot divpusēju līgumu vai saņemt atsevišķu atļauju),lidojumi virs citas valsts teritorijas iedalās:regulārie lidojumi- veic speciāli nozīmētas/ pilnvarotas aviokompānijas, veic pa tiem maršrutiem, kas noteikti starptautiskajā līgumā.neregulārie lidojumi

Autora komentārsAtvērt
Atlants