Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase. Mārketinga stratēģij', 1.
  • Konspekts 'Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase. Mārketinga stratēģij', 2.
  • Konspekts 'Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase. Mārketinga stratēģij', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Izstrādājot mārketinga stratēģiju ir jāaaplūko arī uzņēmuma darbības sfēra - uzņēmuma nozares raksturojums un tās attīstība, konkurences līmenis, produkcija, tirgus segmenti, kuros uzņēmums atrodas vai plāno atrasties. Mārketinga stratēģijas izstrādē var vadīties pēc sekojoša plāna:
1. Uzņēmuma mārketinga misijas noteikšana saistībā ar kopējo uzņēmuma misiju.
2. Mārketinga mērķu noteikšana. Svarīgi šos mērķus ir izteikt skaitliskā vai procentuālā formā, lai varētu kontrolēt to izpildi.
3. Finansiālo mērķu noteikšana. Šie mērķi ir bieži vien saistīti ar peļņas un apgrozījuma pieaugumu.
4. Mērķa tirgus noteikšana. Precīza mērķtirgus noteikšana ir jau puse no panākumiem, līdz ar to mērķtirgus ir jānosaka ļoti rūpīgi, ņemot vērā visas patērētāju raksturojošās īpašības un iespējamās rīcības konkrētā tirgū.
5. Produkcijas vai pakalpojuma tirgus pozicionējuma noteikšana.
6. Stratēģijas piramīda. Stratēģija nosaka mērķus, kas jāsasniedz. Taktika nosaka to, kā to izdarīt, savukārt programma ir darbības kopums, kas ir jāveic. Līdz ar to precīzi izstrādāts plāns ir ļoti būtiska stratēģijas sastāvdaļa.
7. Mārketinga komunikāciju noteikšana izmantojot mārketinga MIX elementus – produkts, cena, vieta, veicināšanas pasākumi.
8. Mārketinga pētījumi par nozares attīstību, patērētāju uzvedības izmaiņām, lai uzņēmums būtu gatavs visām pārmaiņām tirgū.
Parasti uzņēmums, ieejot jaunā tirgu, uzsākot savu darbību, sāk ar viena segmenta apkalpošanu. Ja sākums ir veiksmīgs, to cenšas paplašināt vai arī papildus iegūt citu segmentu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants