Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.03.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2016. - 2020. g.
2021. - 2025. g.
  • Referāts 'Mākslīgais intelekts un autortiesības', 1.
  • Referāts 'Mākslīgais intelekts un autortiesības', 2.
  • Referāts 'Mākslīgais intelekts un autortiesības', 3.
  • Referāts 'Mākslīgais intelekts un autortiesības', 4.
  • Referāts 'Mākslīgais intelekts un autortiesības', 5.
  • Referāts 'Mākslīgais intelekts un autortiesības', 6.
  • Referāts 'Mākslīgais intelekts un autortiesības', 7.
  • Referāts 'Mākslīgais intelekts un autortiesības', 8.
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Mākslīgais intelekts 21.gs spēlē lielu lomu cilvēcē. Cilvēku ikdiena un dzīvesveids tiek pakļauts mākslīgajam intelektam gan atvieglojot, gan uzlabojot dzīves apstākļus. Lai arī mākslīgais intelekts nav pielīdzināms cilvēka inteliģencei, autore pieļauj domu, ka gadiem ejot un tehnoloģijām attīstoties tas var mainīties. Ja ar tehnoloģiju palīdzību jau var noteikt dažādas onkoloģiskas saslimšanas un atvieglot darbu tieslietu procesā. Analizējot algoritmus tieslietu procesā, var apgalvot, ka tomēr mākslīgā intelekta darbība būtu pieļaujama ar skaidrām tiesību normām noregulētā tiesiskajā telpā, lai novērstu jebkuru pamattiesību aizskāruma iespējamību, uzsverot jautājumus par tiesībām uz taisnīgu tiesu.
Mākslīgais intelekts tehnoloģiju vidē izpaužas dažādi. Gan kā iepriekš minētajā medicīnas nozarē, gan sociālajos portālos. Jau vairākkārt ir izpētīta tēma par mākslīgā intelekta dalību sociālajos tīklos un tā ietekmi uz cilvēku. Autore rakstot referātu arī analizējusi filmu “The social dilemma”, kurā tiek vēstīts cik lielu iespaidu uz cilvēka smadzenēm atstāj sociālo tīklu redzamā informācija. Filmas pamatā tika intervēti dažādu sociālo mēdiju “Google”, “Twitter”, “Facebook” u.c. portālu pārstāvji/veidotāji. Kuri atklāti stāsta par to, cik viegli ir ietekmēt cilvēku. Jebkurš paziņojums, reklāma vai ziņa, kas pienāk uz cilvēka veidierīci ir ar konkrētu mērķi - lai cilvēks ielūkojas savā telefonā. Autore arī veica eksperimentu, kas bija aprakstīts filmā. Lietojot savu google.lv profilu, autore veica izpēti par konkrētu grāmatu. Pēc 2 min minūtēm aizverot savu google.lv profilu, autore iegāja savā “Facebook” profilā, kura timeline sastāvēja no meklētās grāmatas reklāmām. Tātad pēc tā var secināt, ka eksperiments izdevās un sociālie portāli tiešām savā starpā ir vienoti un šī meklētā informācija ir viegli pieejama.
Analizējot autortiesības, ir prieks, ka šis temats tiek attīstīts un kļuvis aktuālāks. Darbā autore minēja notikumu no autortiesību pārkāpuma. Šāds autortiesību pārkāpums izdevniecībā “Zvaigzne ABC” notika pirmo reizi.  

Autora komentārsAtvērt
Atlants