Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Prāmju kustības attīstība Rīgā', 1.
  • Eseja 'Prāmju kustības attīstība Rīgā', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Jau padomju laikā no Tallinas trīs reizes nedēļā kursēja pasažieru prāmis Georgs Ots, ar kuru doties uz Helsinkiem bija iespēja retajam un ar īpašām atļaujām. Savu pārākumu pasažieru pārvadāšanā pa juras ceļiem igauņi demonstrē arī šodien. No Tallinas uz Helsinkiem un Stokholmu kopā dodas 28 kuģi dienā.
Līdz 2001 gadam Rīga centās vairākkārt uzsākt satiksmi ar Stokholmu, bet vienmēr projekti izrādījās neveiksmīgi vai arī mākslīgi izjaukti.
Līdz 2001. gadā Rīdzinieki par savu mēru izvēlējās Guntaru Bojāru, kurš savā priekšvēlēšanu kampaņā solīja rīdziniekiem gādāt prāmi. Prāmja projekts gan tika būvēts pirms pašvaldību vēlēšanām un tajā nebija paredzēts iesaistīt pašvaldību. Sākotnēji tas bija Rīgas Kuģniecības projekts, bet laika gaitā apstākļi spieda uzņemt sabiedrībā akcionārus, kas arī iepriekš piedalījušies prāmju projektos, kas liecināja, ka arī šī līnija būs to pašu pārstāvju rokās. Jau pēc jauno akcionāru ienākšanas mainījās koncepcijas, kas neliecināja ne par ko pozitīvu. Lai piepildītos G.Bojāra solījumi pilsētas iedzīvotājiem, arī Rīgas Dome iegādājās jaunizveidotās A/S „Rīgas Jūras Līnija” (RJL) akcijas, kas savā veidā deva garantijas, ka projekts tiks atbalstīts no valsts.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants