Vērtējums:
Publicēts: 08.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 1.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 2.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 3.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 4.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 5.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 6.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 7.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 8.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 9.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 10.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 11.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 12.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 13.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 14.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 15.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 16.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 17.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 18.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 19.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 20.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 21.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 22.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 23.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 24.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze F.Medelsona - Bartoldi dziesmai jauktam korim "Atvadas no', 25.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  VISPĀRĒJĀ ANALĪZE    4
  Skaņdarba saturs, ideja, galvenā doma    4
  Īsas ziņas par teksta autora daiļradi    4
  Īsas ziņas par teksta atdzejotāja daiļradi    4
  Poētiskā teksta rašanās vēsture, ideja, tēli    5
  Kora teksta un literārā pirmavota salīdzinājums    5
  Komponisti, kas izmantojuši šo tekstu    7
  Īsas ziņas par komponista biogrāfiju un daiļradi    7
  Vācu komponists mācījies pie K. Celtera (komponists, arī J. V. Gētes labs draugs), un Berlīnes Universitātē. Koncertējis daudzās Eiropas valstīs    7
  Skaņdarba rašanās vēsture, tā loma komponista daiļradē    8
  Skaņdarba žanrs    9
  Rakstības stils    9
  Tonālais plāns    9
  Metroritmika, pauzes, temps, agoģika    9
  Melodijas un balsvedības raksturojums, intervālika    10
  Harmonija, akordu, intervālu salikums    11
  Dinamika, akcenti    12
  Forma. Teksta, mūzikas valodas un formas atbilstība    12
  Kora tips un veids    13
  Kora partiju diapazoni un tesitūras    13
  Kora partiju raksturojums    13
  Intonācija un skaņojums    14
  Ansambļa problēmas    15
  Vokālās grūtības, atakas, vokālās tehnikas paņēmieni    15
  Dikcijas un ortoēpijas īpatnības    15
  Kora faktūra    17
  Tas ir akordu (vertikālais)    17
  Kora dziesma iesākas ar uztakti un pirmo takti, visām balsīm unisonā    17
  Dziesmas garumā unisons vairs netiek pielietots    17
  MĀKSLINIECISKĀ IZPILDĪJUMA ANALĪZE    18
  Skaņdarba iestudēšanas plāns un paredzamās grūtības    18
  Izpildījuma plāns    18
  Diriģenta žests    19
  Izmantotās literatūras saraksts    25
Darba fragmentsAizvērt

Metrs
Visas kora dziesmas garumā ievērots divdaļu metrs – 4/4.

Pauzes
Kora partitūrā ir sastopamas pauzes. Tās ietvertas partijās, kurām tajā brīdī nav jāveic solo dziedājums, (nav jāvada melodija), vai jāvelk garās notis.

Pirmā pauze parādās B posmā, kur galveno melodiju iesāk alti (skat. ? pielikumu), un tā ir soprāniem un basiem. Nākamā taktī pauze tiek basiem, pirms sava melodijas gājiena. Tālāk, A1 posmā, vietā, kur basiem ir galvenā melodija un skaņu gājiens uz augšu, pauze ir sieviešu balsīm un tenoriem.
Vēl pauzes tiek pielietotas dziesmas trešajā taktī no beigām uz otro un ceturto taktsdaļu, kamēr meldiņu (skaņu mi) velk alti.

Agoģika – (pakļauta ritma un tempa izmaiņām izpildījuma gaitā)
Autoresprāt, taktsmērs nav mainīts teksta dēļ, bet gan otrādi, jo, kā zināms, šis muzikālais darbs rakstīts 1829. gadā, un latviskais tulkojums tam pielāgots daudz vēlāk, tieši pakļaujoties dziesmas metram, taktsmēram un raksturam.
Tempa izmaiņas izpildījuma gaitā varētu būt B posma nobeigumā, kur tas varētu tikt salēnināts, pirms iesākas A1 posms. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants