Vērtējums:
Publicēts: 03.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Dzelzceļa pasažieru tiesības', 1.
  • Konspekts 'Dzelzceļa pasažieru tiesības', 2.
  • Konspekts 'Dzelzceļa pasažieru tiesības', 3.
  • Konspekts 'Dzelzceļa pasažieru tiesības', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kas notiek, ja vilciena reiss kavējas vai to atceļ?
Ja ir paredzama vismaz vienu stundu ilga kavēšanās, pasažieriem ir šādas izvēles iespējas:
• saņemt kompensāciju biļetes cenas pilnā apmērā vai par vēl nenotikušo reisa daļu, kā arī par jau veikto reisa daļu, ja attiecīgais reiss vairs neiekļaujas pasažiera sākotnējā ceļojuma plānā. Turklāt šādā gadījumā pasažierim ir tiesības pēc iespējas ātrāk tikt nogādātam atpakaļ ceļojuma sākumpunktā;
• turpināt braucienu vai tikt novirzītiem uz citu reisu ar pielīdzināmiem nosacījumiem, lai sasniegtu galamērķi pēc iespējas ātrāk vai arī vēlākā datumā atbilstīgi pasažiera vēlmēm.
Ja pasažieris turpina braucienu, neraugoties uz kavēšanos, viņam ir tiesības saņemt kompensāciju.
Minimālās kompensācijas summas, ko piemēro kavēšanās gadījumiem, ir šādas:
• 25 % no biļetes cenas, ja kavējums ir 60 līdz 119 minūtes;
• 50 % no biļetes cenas, ja kavējums ir vismaz 120 minūtes.
Kompensācija par biļeti jāizmaksā augstākais viena mēneša laikā pēc pieprasījuma iesniegšanas. Noteiktos apstākļos ceļotājam nav tiesību saņemt kompensāciju, piemēram, ja reisa atcelšanas, kavēšanās vai nokavētas pārsēšanās iemesls ir apstākļi, no kuriem pārvadātājs nav varējis izvairīties, neraugoties uz to, ka tikuši veikti visi konkrētajā gadījumā nepieciešamie pasākumi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants